Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 549 ggr
StuteriSolo
2012-10-18 06:52

Godmorgon 12-10-18

Godmorgon i landet!

Mulet och blött, runt noll och det mesta av snön har regnat bort. 12 mm slask i regnmätaren…

Idag ska jag fösöka få klart stolparna till vinterhagen, har gjort mer än halva. F se hur mycket det regnar.

Baka hårdbröd tänkte jag också, och pyssla mer med butiken, igår kom t.o.m en kund Skrattande Tur jag visste ungefär var jag hade shettistäckena!

Hästarna har vilat i form, alla är ju sommarskodda så det är litet för slirigt att ta ut dem.

Annons:
garrilina
2012-10-18 06:58
#1

God Morgon! Har anlänt till jobbet och är än så länge helt ensam i den 3 våningar stora skolan.

Mörkt, grått och regningt ute, som vanligt med andra ord.

Nu jobb till 14 och sen hem och då blir det lite stallsysslor.

Ha en bra dag!

kakan89
2012-10-18 07:52
#2

God morgon!

10 grader varmt och duggregn är det idag. Ska precis krypa ner i sängen efter nattjobbet. Hoppas på lite bättre väder när jag vaknar.

Idag blir det stallpyssel och förhoppningsvis lite tömkörning med Russlan :)

sandra75
2012-10-18 11:51
#3

Godmorgon

Riktigt höstväder idag, grått och regn i luften. Stora hästen fick nya framskor imorse, men vi väntar med broddar till nästa skoning så det får gärna frysa på innan men snö vill vi ha i december :)

Igår kväll så var dottern och hennes kompis - 9år ute en sväng och skulle "smyga/spana" runt stallet - jag var i paddocken och red den stora. De lyckades hamna i ett lerigt område och kompisen fastnade och trampade ur skon. dottern fastnade oxå. Det slutade med att kompisens mamma och en annan tjej fick gräva loss dem :o Så är det att bo på lerslätten.

ikväll ska båda tjejerna träna gymkhana med russet, de får växla :) ska bli kul!

Upp till toppen
Annons: