Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 720 ggr
StuteriSolo
2012-10-16 06:32

Godmorgon 12-10-16

Godmorgon i landet!

Kallt inne idag, Peter satte på värmen på golven i utbyggnaden. Nu är han på väg mot norge med ett lass hö som han lastade igår. Han får på nästan 450 småbalar på trailern Skrattande

Sara och ELin var ut med Trixi och Pegasus igår, medan jag låg på rygg i sängen. Mitt diskbråck tycker inte om allt bärande jag hållit på med senaste veckan. Och jag som skulle sätta upp staket hade jag tänkt…

Det blir dagens projekt, och så försöka göra något åt oredan det blev med alla varor överallt i huset.

Annons:
trolldalen
2012-10-16 07:04
#1

God Morgon!

Här regnar/snöar det. Riktigt ruskväder! Funderar hur jag ska få på Jemma ett regntäcke idag, hon är inte så samarbets villig när det gäller täcket. Dom står inne å mumsar hö ännu.

Verkar bli skit väder enligt prognoserna denna vecka, hoppas dom har fel…

Skulle igentligen ut å jaga men det vart inställt pga snön på jaktmarken. Vi(tiken å jag) va inbjudna till ett annat jaktlag, dom ville se hur en duktig stövare arbetar. Nu ligger hon på mitt täcke (blöt hund) å tycker synd om sig själv!

Ha en bra tisdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

PernillaJ
2012-10-16 07:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon!

Här snögloppar det också, fläckvis vitt på marken, plus 0,5 grader. Kanske är idag dagen som jag skruvar dit dubbdäcken på bilen. Eller så stannar jag hemma och hoppas att det är körbart med sommardäck igen i morgon när jag har ett skojigt reportagejobb att åka iväg på.

Jag hade hjälp av elektriker-Bengt häromdagen som bland annat satte upp en lampa ovanför stallporten, med rörelsevakt. Efter några dagar är jag helt frälst och begriper inte hur jag klarade mig utan: så himla praktiskt att lampan tänds när jag närmar mig - lysande helt enkelt.

Shoppade ett småmaskigt hönät på Hööks i lördags, 159 kr. Det rymmer ungefär två IKEA-kassar med grovfoder, har hängt upp det mellan två tallar i killarnas hage. Jag vill att de ska ha fri tillgång på mat dygnet runt, samtidigt som jag vill försöka minimera spillet. Funkar bra hittills, men jag funderar på att köpa ett större nät som rymmer mer, så jag bara behöver fylla det en gång per dygn.

Rodfos tv och Delling th testar det nya nätet

sandra75
2012-10-16 14:42
#3

Godeftermiddag :) tråkigt väder på västkusten oxå, tur att jag har mina små ponnymedryttare som tar hand om russet idag :) Nu har jag tre små tjejer som är medryttare och även om jag tycker det är otroligt kul att både köra och rida mitt russ så är det tillsammans med barn som det känns som hon verkligen hör hemma.

Jag var på hööks i lördags efter att ha besökt hästmässan i borås - otroligt inspirerande med både Eamon - unghästclinic och Maria gretzer. köpte fyra små rosa benreflexer och nu är hon så fin i sitt bättre begagnade ridtäcke - köpt på hästnet - men ursprungligen oxå från hööks. Nu är vi redo för höstrusk och mörker - men inte riktigt för snö - inga broddar denna skoning :p

sandra75
2012-10-16 14:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja kan bidra med en liten bild från i söndags.

Upp till toppen
Annons: