Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 826 ggr
StuteriSolo
2012-10-08 07:07

Godmorgon 12-10-08

Godmorgon i landet! Grått och rätt kallt, men just nu uppehåll. 142 mm regn sedan i torsdags så det är rätt blött överallt, flera mindre vägar avstängda pga översvämning eller att de blivit bortspolade. På hembygdsföreningen fick de sätta sandsäckar vid dammen och gräva kanaler till huvudfåran för att lätta på trycket till de mindre vattendrivna sakerna. De fick även gräva vid överströmningsfåran, den räckte inte till igår… Tur det slutat regna så mycket nu iaf!

Två hästar fick bo i lösdriften inatt, två inne och de övriga var kvar i sjöhagen som är betydligt torrare än lösdriftshagen som mer påminner om en sjö.

Få se om vi hinner ut med några hästar ikväll…

Annons:
[Croneld]
2012-10-08 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon!
Idag har jag ändrat min avtar som jag haft väldigt länge nu. Så nu får mitt nya russ pryda platsen, jag har numera i min ägo Susscrofa 4373 som är dotter till avlidna Dorina Spin 4746.  I dag vabbar jag och får ta det lugnt inne.

I helgen var det ponnyridning hos grannen vid deras gårdsbutik och Tigerlilja fick prova på det jobbet för första gången, hon skötte sig exemplariskt och lilla Gloria fick ledträning. Självklart charmade hon alla!

Nu längtar jag tills fölen blir lite större så jag kan komma igång med körningen igen. Men jag har ju en stor häst också så jag hålla på mer med den för tillfället. Jag får nöja mig med det, sen blir det ett pyssel att hålla igång alla.

Bild: Gloria

Lena90
2012-10-08 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon på er :)

Här är det första älgjaktsdagen och solen skiner :)

Här är det också dagen efter den årliga höstutflykten som våran förening Kronobergskuskarna har som var hos min svärmor i grannbyn. Denna gång hade jag med Aurora som för första gången kördes i grupp med andra hästar. Jag hade lite innan oroat mig för att vi inte skulle hänga med de stora i tempot, men jag kan säga att det var det minsta problemet. Aurora förvånade mig helt och förvandlades till ett litet super taggat russ med en energi av duracel kanin slag ;) Rundan var på ca 2 mil med ett litet vilo stopp mitt i. När vi tillbaka efter andra omgången så var hon inte ens trött Förvånad Svettig, men inte trött alls (nu drog hon visseligen bara lilla mig med rockarden men vi höll ändå rätt friskt tempo)
Förstår ännu mer nu vilket rätt val jag gjorde som valde russ ;)

Ha en bra dag allihop :)

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: