Annons:
Etikettsäljes
Läst 1365 ggr
Fiffilura
2012-10-03 19:55

Pris på russ?

Behöver era åsikter. Jag ska låna ut mitt russ Balder. Fodervärden ska få förtur till ev senare köp till dagens värde.

Vad är han då värd?

Han är född 2007.

e. Vidar  u Ozzy. ue Othello g

Körd mkt i skog och mark. Van att dra tungt och arbeta i skogen. Gått med sax, timmerkälke, släde, plog, höräfsa, potatiskupare m.m.

MKT trafisksäker

Varit på med på skogsdagar, barndagar, prova-på-körning m.m.

Kontinuerligt verkad och avmaskad. Alla papper i ordning. Vaccinerad mot stelkramp, influensa, boutolism.

Grundriden men vill lufsa i skogen. Inte till tävling elelr träning.

Annons:
silarp
2012-10-03 20:16
#1

han låter ju helt SANSLÖST trevlig! i sina bästa år oxå! Med all den hanteringen som ligger bakom det han kan…
Enda nackdelen är väll att han inte "är till" tävling eller hårdare träning då, men 20? Det skulle jag MINST vilja ha en sådan ponny… det är vad JAG känner iaf…

Fiffilura
2012-10-03 20:25
#2

Ska förtydliga. Inom körning är han till träning och tävling. Det är inom ridningen han inte funkar.

MagganS-B
2012-10-03 23:13
#3

25-30! Underbar brukshäst ju!

silarp
2012-10-04 07:32
#4

Ja, då håller jag med ovan!

Lena90
2012-10-04 08:22
#5

Håller med #3. Sådana duktiga brukshästar, och allt arbete som ligger bakom är helt klart värt de pengarna.

Carpe diem!

ryttarn
2012-10-04 09:35
#6

Jag skulle begära 25´ - 30´.

Det är ett russ i mycket bra ålder, en väl ansedd stam och väldigt välhanterad. Som jag ser det är det en oerhörd plussfaktor att han är så mycket brukskörd. Detta är guld värt oavset vilken körform man sedan vill använda honnom till.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
silarp
2012-10-04 11:24
#7

Sen kan jag ev väga in ett visst värde i att någon har honom på foder och funkar väldigt bra kanske… som man SJÄLV tycker… och om man kanske vill ge denne någon ett lite bättre pris isåfall, bara för att man ska VETA exakt hur hästen får det, och att den används till det man själv tycker hästen funkar bra med…
DÅ kanske du kan rabattera om du tycker det väger upp något prismässigt… men om du ska annonsera UT hästen, så tycker jag som ovan.

ryttarn
2012-10-04 11:33
#8

#7 Ligger en hel del i det.

Jag brukar ligga i det högre intervallet på tänkt pris när jag skall skriva in ett ev försäljningspris i ett foderavtal. Det är alltid lättare att ge rabatt om man känner att det vore bäst om hästen fick stanna hos den då fd fodervärden än att känna att man säljer tokbilligt……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Tjiwi]
2012-10-04 14:58
#9

Skulle jag annonsera ut den hästen skulle jag skriva 25 000, kanske gå ner något till den som haft honom om jag tycker den personen tagit väl hand om den.

Upp till toppen
Annons: