Annons:
Etikettallmänt
Läst 1503 ggr
janehellen80
10/3/12, 2:34 PM

hmm ...

sett annonsen? läs texten å se om ni retar er på samma som jag…

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=658009&inriktning=&typ=10

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Annons:
Linnea
10/3/12, 3:03 PM
#1

Att hon är envis "som russ kan vara"?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

alpros
10/3/12, 3:16 PM
#2

Suck. Vad trist sådant är.

janehellen80
10/3/12, 3:25 PM
#3

#1 Precis …

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

silarp
10/3/12, 3:29 PM
#4

ungefär som om nån RASist skulle skriva " sådär nervös o hoppig som welchar kan vara"… Tungan ute

VeronicaP
10/3/12, 4:05 PM
#5

Ja eller envis som en Åsna ;))

amandahandersson
10/4/12, 5:13 PM
#6

Tycker nästan det är mer trist att "envis" har en negativ klang. Jag tycker lite envishet ger vilja, och det ger ju hästen lite personlighet! Och jag personligen föredrar då hästar med "humör", och som har sin lilla personlighet. En envis häst är inte en dum häst.

Dock kan jag säga att envishet inte är genuint med russ. Har träffat varmblod som är envisare än det envisaste russet jag haft. Är nog mer shettisar då, som är envisa, skulle jag säga.

Annons:
silarp
10/4/12, 5:20 PM
#7

….eller envis som man själv kan vara…. Obestämd

Fiffilura
10/4/12, 7:03 PM
#8

Men JAG tycker nog att ponnys i allmänhet är envisa och russ i synnerhet.

Naturligtvis finns det undantag. Men jag tycker mer som #6 att det kan vara positivt. Gud så tråkigt med en ponny som lyder minsta vink…

Mina russ är betydligt envisare än både welshen och new forest-ponnyn. Och de är nog de mest envisa ponnys jag haft… Kanske med undantag för en shettis vi hade…..

janehellen80
10/4/12, 7:14 PM
#9

E uttrycket envist som ett russ.. det e ju negativt över hela meningen.. precis det jag fick höra innan jag köpte ett ändå… nej nej fick man höra!! dom e så envisa!!!

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Tusen
10/4/12, 11:07 PM
#10

Och så finns det så oerhört många russ som INTE är envisa. Smarta, ja! Men om man med envis menar istadig så kan jag säga att av alla russ vi haft (och det har blivit några genom åren) så har vi haft ett enda som kunde vara lite ifrågasättande och istadig mellan varven.

Jag tycker inte heller shettisar är särskillt envisa heller. Inte mer än varmblodstravare eller halvblod.

bell
10/5/12, 10:10 AM
#11

Jag ser inget negativt med "envis som russ kan vara" För mig betyder det bara att det är en ponny med hjärna som ibland låter folket runt omkring jobba för att få igenom sin sakFlört. I mina ögen en mycket bättre ponny än en som alltid gör som folk vill & ägarna/säljarna ger ett ärligare intryck med den lilla raden i texten.  Jag hade ringt om jag var ute efter en ponny.

Tusen
10/5/12, 3:08 PM
#12

#11 "Envis" är inget ord som i allmänhet har en positiv klang och betydelse. Sen att vissa ser ordet som att hästen tänker eller liknande är en annan sak. Men ordet som sådant är inte positivt.

janehellen80
10/5/12, 3:31 PM
#13

När man pratat om att man har russ så ser människor detta envisa som negativt..  dom som e så envetna som russ är säger dom ,,,

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Annons:
entill
10/5/12, 5:12 PM
#14

Envishet är väl mest en positiv egenskap. Utan envishet är det svårt att lyckas med något.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Prenses
10/5/12, 8:38 PM
#15

Mitt russ är väldigt smart. Hon vet hur hon ska slinka undan väldigt osynligt. Lite envis stuk kan hon ha, men det är väl lika med vilken häst som helst.

Mötte en häst i skogen med min shettis häromdagen och han hade den idén att han backar supersnabbt bakåt om han inte vill göra det ryttaren säger. Och tadaa, han hade aldrig sett en shettis och även om hans egna flockkompisar galopperade iväg så skrittade han lugnt bredvid min shettis och började backa bakåt då ryttaren sa att han skulle gå förbi… envishet  eller bara smarthet ? HMMM ?

Upp till toppen
Annons: