Annons:
Etikettbildserier
Läst 4948 ggr
Lena90
9/10/12, 9:10 AM

Forts, Russ födda -09, 3 åringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att nu var det dags för ny tråd ;)

Hösten är på intågande, det märks i naturen. Sommarens äventyr för mig och Aurora är nu över. Senast var det tre års testet i Nybro. Första gången jag var på sånt och man blir en erfarenhet rikare. Min lilla ponny skötte sig jätte bra, inga problem att åka iväg till ny plats denna gång heller, och att vara första gången i ett ridhus, tja det var mest spännande tyckte hon :) Hoppningen gick fint, hon hoppade snällt och duktigt och vad jag tyckte så såg det ut som att hon hade kul med :) Poängen blev 57667-6-55 (extriört-galopp-hopp) och hon mättes till 113 cm denna gång med :P Nu kanske inte dessa poäng är de bästa och inga utmärkelser blev det, men det gör ingenting för mig. Hon var så duktig och snäll, och fick faktiskt en poäng högre på typen än på premieringen (vilket är bra för mig ;)

Carpe diem!

Annons:
Lena90
9/10/12, 9:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild från löshoppningen med glad ponny :)

Carpe diem!

silarp
9/10/12, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Härligt!!! Grattis till SNÄLL o härlig ponny! Och ohyggligt söt! Sån ä min fridha oxå, och jag var helt lyrisk efter 3 årstestet, fast hon inte heller hade topppoäng direkt! Det är guld värt med ponnys som är behagliga att åka runt med!

Kul att du startar ny tråd igen! Kul att ha följt alla dessa ponnys sedan iaf 2 årsåldern, genom inkörningar och löshoppningar, treårstester och premieringar, -nu kanske vi får följa dom genom vintern/våren inför kvalitetstester och fölningar??

Jag siktar att eventuellt göra kvalitetstest med hallonet, och så ser jag fram emot att kanske kanske få ett föl om allt går vägen med fridha och hallons föl i fridhas mage! Dom ska jag oxå åka och visa tänkte jag igen på premiering såklart, och kanske göra kbi oxå..?? Den som lever får se!

kakan89
9/18/12, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Härligt att ni åker på 3-årstester! Själv så känner jag att det räcker mer premiering, inridning och inkörning :p

Jag har äntligen hittat två lillmattar till Russlan som har börjat inridningen på henne. Än så länge har de ridit i skritt och trav, mest bara för att jag inte har hittat någon passande sadel ännu.

Lena90
9/19/12, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Ser jätte fint ut ju :) Hon ser inte ut att bry sig nämnvärt :) Har också tankar på att sitta in Aurora men blir nog längre fram, kanske i vinter :)

Visar en bild på foderponnyn Villemo när vi är ute på en körtur :) Jätte duktig och snäll att köra, ägarn har gjort ett super jobb med inkörningen :) Hon är dräktig med Metod så nästa vår så blir det fölsing :D

Carpe diem!

silarp
9/19/12, 8:53 AM
#5

va korta pälsar era har! mina har blivit LURVIGA på jättekort tid nu…! Ska INTE klippa nån häst här i vinter (helst ALDRIG mer!!!)  … får se om det funkar ihop med träningen av VISSA…. annars kanske det får bli en såndär "diskret" räserklippning…. Rynkar på näsan

Lena90
9/19/12, 9:18 AM
#6

Mina har börjat nu att fälla om, både Aurora och Villemo har kommit igång ordentligt, fast lurviga har de inte blivit än :P Fast det är nu senaste tiden som man verkligen märker att det börjar bli kallare, innan var det ljummet och gott och det syns på hästarna med (förutom Locka min fjord 1-åring som började för flera veckor sen :P)

Carpe diem!

Annons:
kakan89
9/19/12, 10:09 AM
#7

#4 Nä hon bryr sig inte speciellt mycket utan tycker snarare att det är väldigt roligt att ha en uppgift :) Har gjort ett väldigt nogrant grundjobb med henne så jag är mycket nöjd med hur hon tar nya saker :)

Fidelia
9/21/12, 3:55 PM
#8

#4 Vad härligt att få följa Villemo. Hon är dotter till ett av mina ston som tyvärr dog förra året.

Impreza har nu åkt iväg för ordentlig inkörning. Slut på prinsesslivet. Här räcker det inte med att vara vacker och kunna hoppa. Nu är det riktigt arbete som gäller Glad.

JuliaC
9/21/12, 7:40 PM
#9

Så blev min svarta russhingst Hellestruplunds Iruss godkendt for 2013   - med 9 i typ bla.

Lena90
9/21/12, 9:25 PM
#10

#9 Grattis så roligt :)

Carpe diem!

Snurrii
10/3/12, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

ERAGON OCH JAG HAR VUNNIT SVENSKT PONNYTRAVKRITERIUM 2012!
Min älskade lilla prins och jag har nu avslutat våran travsäsong för iår som bästa 3-åriga russ i Sverige!
6 starter slutade med 6 segrar och ett rekord på 2.01.1 (Auto)!!!

Jag är världens lyckligaste tjej och detta är för mig helt ofattbart! Han är helt fantastisk min lilla prins!!! Det är så fruktansvärt kul att ha fått vara med honom enda sedan den dagen han föddes. Efter alla skador och otur så har vi ändå kämpat och uppnått detta. Jag är en så fruktansvärt stolt, Uppfödare, ägare, tränare och kusk!

Jag vet inte hur många gånger jag fick höra "hur ska du som bara är 17år gammal kunna föda upp en häst?" och "stackars häst det behövs vuxna kunniga människor, det där kommer inte sluta bra du har ju aldrig fött upp en häst föut". Jag hoppas jag har tystat dessa munnar nu! Mina föräldrar vet knappt vad som är fram och bak på en häst och jag har jobbat sedan jag va 16år gammal (då på sidan om skolan) och alltid betalt varenda öre för min ponny! VILL MAN SÅ KAN MAN!

Nu väntar vintervila från vagnen fram tills nästa år och han ska nu börja ridas in! Skrattande

silarp
10/3/12, 3:10 PM
#12

Stort grattis #11! Bra jobbat! Skönt med lite vintervila nu för duktiga russet!

Carpedium
10/3/12, 5:48 PM
#13

# 11 Stort Stort Grattis Isabelle…han är så fin och duktig din prins !

Och du har gjort ett fantastiskt jobb ….  Glad

Annons:
Lena90
10/3/12, 6:39 PM
#14

#11 Många grattis på er :D Gläds verkligen åt din lycka med din duktiga pojke :)

Carpe diem!

Jennie_A
10/3/12, 8:48 PM
#15

#11 Stort GRATTIS Isabelle! :)

kakan89
10/3/12, 9:14 PM
#16

Grattis!!! Helt underbart att höra!

Lena90
10/9/12, 10:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nu helgen som var på söndagen var Aurora och jag iväg på höstutflykt som våran körförening har varje år, som detta år hölls i grannbyn hos min svärmor :P
Detta var första gången som jag körde Aurora i grupp, och detta lilla spöke gav mig en och annan förvåning :P Hemma så har hon varit jätte lugn att köra men nu bland alla hästar så vaknade nog en och annan gnista i henne som flammade upp och blev ett super taggat litet svart duracel paket, haha Cool Hon var så pigg och full av energi att vi inte hade några som helst problem att hänga med de andra. Rundan var på ca 2 mil med ett litet stopp i mitten och när vi kommit hem efter andra omgången så var hon inte ens trött Tungan ute svettig var hon men inte trött det minsta ;)
Hon har dock fått ett litet ofog för sig, hon kan inte stå still… När vi kör så måste man ju ibland stanna för tex bilar mm. Detta går i någon sekund men sen blir hon jätte otålig och små stegrar och håller på när hon inte får sin vilja fram.. Funderar och funderar på hur jag ska få henne av med det, någon som har tips?

Carpe diem!

Tittut
10/9/12, 11:17 AM
#18

# 11 Jättegrattis! Det är inte klokt hur duktiga och snabba de unga russen har blivit.

Kan du inte skriva lite om ditt och Eragons liv så här långt och skicka till Gotlandsrusset? Vore jättetrevligt att läsa och kan nog sporra en del unga russmänniskor också.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

kakan89
10/9/12, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#17 Härligt att det ändå gick så bra med körturen! Angående att inte stå still när du kör så tror jag det är en ren och skär träningssak. Jag skulle dock gå tillbaka till tömkörningen om det känns som en säkerhetsrisk. Hästen måste ju ändå kunna stå stilla om man ber den.

*kl*

Russlan och jag var på trickträningskurs i helgen och hon skötte sig alldeles utmärkt! Vi lärde oss lite roliga trick, bland annat att stegra.

janehellen80
10/9/12, 2:47 PM
#20

#17 träna att stanna .. tills det sitter .. i olika miljöer men se till att träna på det på platser inget kan hända..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Annons:
Carpedium
10/9/12, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Dallas  ( e Darius Roll u Primusa ue Munter ) , vår första egna uppfödning , har nu startat 5 gånger på travet och har ett rekord på 2.13,4 !  Dom första fyra loppen skötte han sig ok och placerade sig , men i årets sista och viktigaste lopp..kriteriet gjorde han tyvärr bort sig och blev diskad !  Nu blir det vintervila för vår lilla hingst….

annafrick
10/18/12, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag har 3-åringen Vitsy som jag har som leasingponny.

e.Darius Roll u.Narciss ue.Rusch

Vitsy hämtade jag på Gotland som 2-åring i september förra året. Hon är den första ponny jag kört in och det har varit så kul och se hur hon har utvecklats.

I år har vi gjort totalt 7 starter tillsammans vilket har gett resultatet 4 segrar, 1 andraplats, 1 tredjeplats och en diskning och har nu rekordet 2.08,4. Vårt mål var att delta i kriteriet i år och vi kom med, men tyvärr blev vi diskade…

Snart blir det vintervila för den lilla söta damenGlad

Lena90
10/18/12, 7:47 PM
#23

#22 Vilken söt, duktigt russ :)

Carpe diem!

ryttarn
10/18/12, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Min -09a, Isilon Manwë blev idag valack. Detta då han är såld till en tjej som inte har möjlighet att ha honnom som hingst. Lite vemodigt då han utvecklats fint i sommar och jag tror han skulle kunnat gå igenom. Samtidigt kan jag faktiskt inte samla på russ. När det då dyker upp en köpare som känns urseriös så är det inte mycket att fundera över.

Så om ett par veckor åker Manwë till norrland och kommer att tävla på sin mors gamla jaktmarker :) Även om jag inte kommit iväg och kvalat honom så har han gått träningstider under 2.30 så kapacitet har han.

På bilden är det Isilon Manwë(längst fram) tillsammans med storebror, Björksta Isilmë.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

SallisLindqvist
10/26/12, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

3 år Ai.Ka. Edenella "Nella" från Finland (:

SallisLindqvist
10/26/12, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

och Nella igen

Lena90
10/26/12, 9:38 AM
#27

#25 Häftig man hon hadde :D Blir så avis, Aurora hade rätt hyfsad lång man men när jag fick hem en fölunge förra hösten så var det tugg, tugg och så var den kortare Skrikandes Till våren slutade hon med det och nu har den växt ut rätt okej :)

Carpe diem!

Annons:
kakan89
10/26/12, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#26 Oj va hon hoppar!

*kl*

Russlan har haft premiärtur med sadel nu och hon skötte sig alldeles utmärkt! Men egentligen borde de ha en något mindre sadel hehe.

teamanberger
10/26/12, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

revina har haft en massör hemma oss sig då hon ha rgjort något knasigt i hagen

teammanberger.se <3REVINA<3

giffan
10/28/12, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Ur Kåre har startat, men han behöver mycket mera tid på sig. Är en ganska blyg lite kille, som blir hemskt osäker på en stor bana.

Han är den snällaste tryggaste ponny man kan önska sig, svårt att tro han bara är tre år.

Nu blir det vinter träning och hoppas på lite mognad till nästa år. Kanske han kan bli dressyr ponny då han hellre vill gå fint än fort Flört

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

kakan89
11/4/12, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Nu är Russlan äntligen satt i vagn! Jag har fegat det senaste halvåret men nu känner jag att hon är väl förbredd. Hon är min första häst jag kört in själv utan hjälp av tränare så jag har tagit det extra försiktigt.

Såhär såg det ut innan vi vågade oss ut en stund på vägarna.

Lena90
11/5/12, 8:15 AM
#32

#31 Så roligt för er :D Det är en alldeles underbar känsla efter allt arbete man lagt ner och de första gången sätts i vagn :)

Carpe diem!

ryttarn
11/5/12, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Min -09a, Isilon Manwë, är nu såld och har åkt upp till Umeå där han kommer att få utveckla sin fantastiska trav. Det skall bli mycket spännande att se hur han utvecklas framöver.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

kakan89
11/5/12, 1:34 PM
#34

#32 Ja visst är det! Nu är hon både riden och påväg att bli inkörd och det är en härlig känsla att man har gjort allt själv :)

Annons:
ryttarn
1/19/13, 6:08 PM
#35

Vill ni följa Isilon Manwës öden och äventyr så har hans nya ägare, Anna, en blogg tillsamans med en kompis på http://ponnytravarnas.bmg.se/

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Lill-Stina
1/19/13, 6:51 PM
#36

Pinto är nu 4 år, Så här en kall vinterdag är det inte så roligt att sitta på kuskbocken, så då är det skönt att ha en inriden häst. Idag har vi tränat serpentiner och lite trav. Pinto är jätteduktig!

Reko
2/6/14, 5:47 PM
#37

En 09:a har jag ju och hon väntar sitt andra föl om allt går bra. Gångartsutmärkelse på treårstest renderade GI vid stambokföring med föl vid sidan. Körd för kälke, rockard, vagn, harv och gräsklippare.

Reko
2/6/14, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

En kompletterande bild kanske?

Reko
2/6/14, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Och en till från samma tillfälle.

Reko
2/6/14, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Lite parkörning har vi prövat också.

noraahlin
2/6/14, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Min 09a väntar sitt första föl i slutet av maj med Yttring. Hon är inte gjort så mycket med men är riden :) planen är att hon ska betäckas i sommar igen och sen blir det en paus och  då vill jag hitta någon mindre rryttare som kan rida henne och kanske tävla lite :)

Här är en bild på Lassie

Annons:
silarp
2/7/14, 8:33 AM
#42

kul att 09 orna ä på tapeten igen…!
Min 09a Fridha är dräktig med Vildhallonet igen för andra gången, hon fick G1 i somras med 42 p med första fölet Pärla vid sidan. Gjorde KBI med 46 p och deltog på kvalitetstesterna.
Efter detta fölet får hon nog gå tom ett år eller två, tanken är att dottern ska komma igång med ridningen, och utifrån hennes intresse får det styras lite framöver.

Den andra 09an Vildhallon är valack sedan några månader tillbaka, han är uthyrd till en familj som pysslar mycket med både körning och ridning, så jag hoppas dom ska trivas tillsammans…!

murkla
2/9/14, 1:23 PM
#43

Vet inte om jag har skrivit de men min uppfödning 09 Mitrus gjorde KBI i fjol med 42 p blev de tror jag. . Alltid roligt att få  några rapporter fr ägaren vad de gör med Mitrus . Som i år har Mitrus dragit släder m.m.

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Upp till toppen
Annons: