Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 685 ggr
StuteriSolo
2012-09-02 08:44

Godmorgon 12-09-02

Godmorgon i landet!

Mulet men uppehåll, får hoppas det fortsätter så Skrattande

Igår var det bygdetrav på vitsand, Mysli blev fyra och sprang runt rekordet trots att hon inte ens ansträngde sig… Något irriterande, tänk om hon någon gång verkligen kunde springa!

Idag blir det ridtur på em, annars har vi inget särskilt på agendan idag. Peter ska snart iväg igen.

Annons:
garrilina
2012-09-02 10:59
#1

Solen lyste i morse när vi klev upp, jublade och skyndade mig att ladda tvättmaskinen. Nu är tvätten redo för att hängas upp, men vad gör det jo regnar….Skrikandes Är så less på detta regnande får snart använda roddbåt istället för bil.

Gårdagen tillbringades t.o.r. med dotter och måg till Ö-vik där de visade Tinkers på sommarpremiering. Dagen kommer jag tillbringa på Hagmyren för att titta på ponnytrav, så denna helg har jag inte gjort många knop. Lite stallsysslor i kväll sen laddar jag för jobb i morgon.

Ha en bra dag!

PernillaJ
2012-09-02 13:05
#2

God dag!

Efter en vädermässigt tveksam morgon med duggregn på mitt nyoljade trädäck (inte bra) skiner nu solen på mig. Kanske får jag hem 20 storbalar idag, sent skördat grovfoder som ger tuggmotstånd till russinen. Inte ett idealiskt foder till föl och unghästar, men jag får väl stödfodra dem. Det var ett knepigt år skördemässigt i år, så lite grann får man ta vad man får.

Såg resultatet från Derbyt kategori B idag, Zissel vann överlägset på supertiden 1.49,6a - nytt svenskt rekord.

  1. Zissel 5182 (Tyson II 536)
  2. Amazon (Tyson II 536)
  3. Miniatyr (Tyson II 536)
  4. Te-Quila 5300 (Gumino 607)
  5. Isilon Alassë (Tejas Monljus 540)
  6. Survivor Skott (Skotte 492)

Grattis allesamman till fina prestationer!

trolldalen
2012-09-02 14:15
#3

God Eftermiddag!

Grått men uppehåll, 19 grader varmt. Idag åker mina tomatplanter ut från växthuset, årets skörd 4 röda tomater! Planterade dom sent och i nyköpt jord( inte vanliga sorten) tror att det är felet. Dom är enormt buskiga å fina och kart finns men dom blir inte röda. Nu ger jag upp…

Varit ute och fotat Jemma som idag är 4 månader, oj vad hon växer. Denna tjej är så självständig på alla sätt och viss. Hon kan ligga och sova i ligghallen medans tjej gruppen är hemma på gården och äter hösilage eller så är hon ensam bakom ladugården medan alla andra är på betet (har öppna system mellan hagarna). Hon kan slå följe med vem som helst i gruppen, mamma Beata är inte alls så jätte viktig. Så här har hon varit sen hon va  ca en månad gammal. Vet inte om det är normalt för fölen att vara så självständiga men våran Jemma är det i af.

Ha en skön söndag em!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

garrilina
2012-09-02 16:12
#4

Hemkommen från Hagmyren där jag fick se #3 Pernillas uppfödning Hastig vinna, Grattis!

Får vår del blev det 2 andra platser och 1 diskning med omkval som följd.

PernillaJ
2012-09-02 16:31
#5

#4 Tackar Glad Hastigs storebror Halvar vann också nyligen, jag är så stolt.

Upp till toppen
Annons: