Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 666 ggr
StuteriSolo
8/23/12, 7:25 AM

Godmorgon 120823

Godmorgon i landet!

Här regnar det massa, det hade jag inte alls räknat med, hade tänkt göra klar hagen så vi kan flytta hästarna till slut.

Men att göra finns det alltid, blir att lägga in några gurkor, vi har rätt gott om den varan Skrattande

Sedan butiken och får väl se om det är uppehåll ikväll så kanske hagen kan bli klar så vi får släppa dem på litet bättre bete. Inte för att de är undernärda direkt men det är mer praktiskt att ha alla hästar på samma ställe

Annons:
Tittut
8/23/12, 8:10 AM
#1

God morgon!

Grå morgon här idag. Inget regn men det kom mycket av den varan igår kväll och i natt, så räcker nog en stund.

Annars är det väl mest en ganska helt vanlig torsdag. Det var väl bra svenska? Skrattande

Hej!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

murkla
8/23/12, 10:08 AM
#2

Vet inte om de är så god morgon med regn!

Idag ska jag plocka ut mina 15 spån balar för jag ska låna ut min transport.

Skönt att de hemma,  Beställde via ett gäng som vi fylde en lastbil och de blev inte så farligt dyrt heller 880kr något. Hoppas på samma med Torv, annars får jag åka till granngården o handla med transporten så jag har över vinter. Skönt att blanda tycker jag.

Vad har ni för stör till er ponnyer?

Måste endå töma den som jag ska använda den på söndag.

Idag blir de lite lungt soom jag måste vara i bra skick på söndag.

Ha en bra dag i regnet…..Tungan ute

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

PernillaJ
8/23/12, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Kutterspån i bal från Hedins, fick hem 7 pallar i juni, se bild. Skönt att ha vinterbehovet av strö hemma.

Det tar litet emot att skriva "god morgon", för det är ett tröstlöst regnande idag. Ihållande grått, inget skoj väder alls.

Jag var på kalas igår, vi var ett gäng på uppemot 20 personer som gick ut och åt i Rättvik för att i efterskott fira en vän som fyllde 65 år i maj. Väldigt trevligt, jag känner mig fortfarande mätt. Begriper inte hur jag lyckades få i mig snickers-glass till dessert, men det var väl ren girighet.

Allesamman vid vårt bord utbringade "Hästens skål", till övriga restauranggästers chock. Det går till som så att man hivar upp vänster fot på bordet, precis som när man ska sitta upp och sätter foten i stigbygeln, och så höjer man sina glas och skålar "Hästens skål!". Det finns en version där man ska stå på stolen med höger fot också, men stolarna på restaurangen hade flätade snörsitsar så det kändes alltför riskabelt.

Lena90
8/23/12, 3:42 PM
#4

#3 Haha det var en häftig skål Cool

God eftermiddag. Här är det växlande väder, sol vs regn. Har varit ute på en liten runda med Semlan och sett över hovarna lite med raspen. I övrigt händer inte mycket, ska strax iväg och lämna hunden till pasning några dagar då ett äventyr väntar imorgon ;)

Ha att bra allihop!

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: