Annons:
Etikettallmänt
Läst 535 ggr
murkla
2012-08-16 13:30

Eftermiddag 20120816

Solen skinner underbart o jag har sovit som jag jobbar nätter .

Känns som att jag är snart inne på min 3 natt. De blev 1 dyng med i Falun på lasarette med  den bonden jag jobbar med.  Jobbar med förståndshandikappede så vi personalen är typ hennes anhöriga som de andra inte har tid.. Hon är 5 år i utvecklingen men lever i en 50 åring kropp.

Inte lätt.   Hinna med träning och Murkla så de go dag. .

Jag läste i gästboken på Örebros ponnyavelsförening. Där hade en tjej skrivit ang Tömkrönings klassen som de hade i Kumla 5/8. Hon hade varit där och tittat.

Blev lite iiriterad på hennes inlägg.:: Nästa gång ni ska ha tömmkörning så ta inte bara den som är snabbast tid i båda hitten . Och Ärligt talat så såg vissa ekipars för jävliga ut på banan.

De anornade ju klassen för lite skoj. Blev en vinnare och övriga kom 2 :a. Hur ska man bedöma en tömmkörnings klass mellan koner. ??. Jo genom snabbats tid tycker jag. Och vad spelar de för roll hur ekiparsen ser ut. De var ju hästen som skulle genom konerna. Man ville göra de på snabbast tid.

Och de ska vara glad att de var så många som anmälde sig, Jag var med för tycket att de var roligt att prova på.

Om hon nu tycker att hon skulle göra de bättre så kan hon väl ställa upp själv … Och vissa hur de ska se ut som ett propert ekipars ska se ut då enligt henne.

Ursäkta min långa utläg men var tvungen.. De sa att de här är ju BARA PÅ SKOJ. Och de var skoj.

Ni fr ha en underbar Torsdag.

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: