Annons:
Etikettallmänt
Läst 718 ggr
Wisby9211
8/10/12, 3:04 PM

Lång och för tung?

Vi funderar på att köpa två hästar till mina syskon,så jag undrar om dom är förstora för att rida på ett gotlandsruss ca: 2-4 ggr i veckan?

Båda är runt 165 cm och väger 50 kg (tvillingar).

Vad tror ni?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Wisby9211
8/10/12, 3:06 PM
#1

Dom växer fortfarande och därför funderar jag på om man kanske ska skaffa liten stor häst på än gång eller stor D-ponny (dock vet jag inte vilken ras då)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Plupp73
8/10/12, 6:47 PM
#2

Tror att det är klokt att fundera på annan ras om det är ridning de är mest intresserade av, då russ generellt är lite små om de växer och du tror att de kommer att bli längre och väga mer än 165 cm/50 kg.

Det viktigaste är att man tar tid på sig och tittar efter en ponny/häst som passar just dem. Vilka storlekar/typer av häst brukar de normalt rida?

Testa annars att låna/hyra häst under något år, och se om intresset finns kvar och hur längd/vikt är nästa sommar…

Wisby9211
8/10/12, 7:12 PM
#3

Jag har flera egna hästar (deras syster) och dom rider på mina travare ca 155-160 cm. Intresset finns där då dom hjälpt mig i flera år med mina hästar.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

silarp
8/10/12, 8:28 PM
#4

vet inte om ni tänkt avel och så.. men jag känner ju till några som har russ som är lite "övervuxna" KANONfina ridponnys i storleken strax över 130… det kanske kunde vara något…?

Wisby9211
8/11/12, 11:26 AM
#5

Jo ska kolla runt lite, Dom är stora nog att kunna välja själva också så att dom får leta med :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: