Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 771 ggr
StuteriSolo
7/31/12, 7:33 AM

Godmorgon 12-07-31

Godmorgon i landet!

Solsken och blå himmel, ser ut att bli en fin dag!

Butiken och kansek ut med några russin före jobbet. I övrigt göra iordnin inför semsterveckan på gotland, mycket som ska fixas innan vi åker!

Annons:
Tittut
7/31/12, 9:01 AM
#1

Sista dagen i juli. Hur kunde den här månaden försvinna så snabbt?

Elin ska ut och rida på förmiddagen. Gårdagens sena ridtur blev inställd. Hästarna var i fel ände av hagen, så vi hann inte hämta dem utan att riskera att det blev mörkt innan vi hann tillbaka, så det blev kvällspromenad med Elin på cykel istället.

Ha en bra, sista dag i juli!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
7/31/12, 9:57 AM
#2

# 1 ja hur kunde denna månad försvinna så snabbt, är inne på min näst sista semestervecka också och fattar inte vart de andra tagit vägen.

Mulet och grått som vanligt känns det som. Har varit ut med Kurant och Garrilina på bete på mark som ägaren vill ha avbetat, andra vändan där i år. De går så otroligt vackert, med utsikt över ån som mynnar ut i havet en liten bit längre ut.

I kväll kommer det Tinkers för mellanlandning innan Riks i Sala på lördag. Så det blir lite fläckigare och hårfagrare i våra hagar ett par dagar nu. Glad

Ha en bra dag!

murkla
7/31/12, 10:49 AM
#3

god Förmiddag.

Lite sol och lite regn om vartannat.

Idag har jag lämnat in båda transporten och bilen på verkstan. Som tur är får jag ha sambons bil tills min bil blir klar.

Igår var jag på lite hästäventyr. Hjälpte en kompis att flytta sin 2 åringa nordsvensk till ett annat bete på en ö nära  äveln . Helt underbart ställe. Massa nya hästkompisar.

Idag blir de nog lungt.

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

trolldalen
7/31/12, 3:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God Eftermiddag!

Vaknade vid 12 av åskans mullrande (jobbat natt) och eftersom min jrt tik är rädd för smällare, skott så är det samma för åska. Efter ett tag drog det in värsta ovädret med ett dån och det börja hagla. Dom större haglen var upp till 3,5-4 cm alltså riktigt stora!

Såg att Beata, Jemma och Ise var ute i hagen och inte i ligghallen. Måste ha känts rejält när detta hagel träffade hästarna. Jemma var svår flörtad efter skuren.

Snart börjar andra omgången av hoppningen på tvn, dax att bänka sig och hålla tummarna.

Ha en bra fortsättning på dagen…

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

VeronicaP
7/31/12, 5:11 PM
#5

God efter middag

Idag har jag haft hovslagaren här och båda fölen Ellen och Wilmer X har blivit verkade de var jätteduktiga.

Igår fick jag även Ellens och Wilmer Xs pass riktigt snabbt jobbat måste jag säga :D

Skönt när det är färdigt så man slipper vara ute i sista sekunden .

Idag tog ju även Sverige ett OS silver i Fältävland individuellt stort Grattis Sara.

Ha en fortsatt skön tisdag

Upp till toppen
Annons: