Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1013 ggr
Qalaspuff
2012-07-26 07:00

Godmorgon 12-07-26

Godmorgon i landet!

Strålande sol från en klarblå himmel, men ingen sommarvärme, om nu inte 13 grader räknas som värme förstås.

Peter har susat ut med traktorn och slåttermaskinen för att slå. Få se hur länge den håller, vi har blivit lovade en ny men den har vi inte sett ännu. En ny vinkelväxel är monterad, så den kanske går åtta timmar till nu då. Det är himla kul när man köper spritt nya grejer som inte funkar Rynkar på näsan

Sara var ut med en pigg Mysli igår, hinner inte ut med någon själv idag heller, rörigt värre i butiken efter kassakrasch så det blir tidigare dit idag med.

Annons:
garrilina
2012-07-26 07:30
#1

God Morgon! Gårdagens regnväder men ändå varmt har bytts ut mot solsken och kalla vindar.

Idag ska Nala som varit på betäckning hos Kurant åka hem ett litet trevligt sto som vi får hoppas tagit sig.

Inhandling av födelsedagspresent till sonen som är blivande 30-åring ska ske, kan inte komma på vad bara.

Ha en bra dag!

trolldalen
2012-07-26 08:51
#2

God Morgon!

Åter en solig dag, skulle inte skada med lite regn för våran del, här har det då inte regnat något nämnvärt i sommar.

I går åkte Pelle-Russ hem, nu ska han trimmas inför Wången 18/8.

Pelle har betäckt båda stona och ingen har brunstat om. Så till nästa sommar hoppas vi på små pellar. Beata har varit riktigt förtjust i honom, dom har gått sida vid sida hela sommaren.

Idag kommer hovslagaren och verkar hela gänget, hovarna har då växt rejält i sommar. Sedan blir det åter ut på bete några veckor till för nordisarna, shettisen och Alba.

Beata och Jemma ska trimmas inför Wången, där båda ska visas. Ise blir hemma på gården, hon är supertjock efter semestern med Pelle. "Bantning" och motion blir det för hennes del.

Ha en bra torsdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Tittut
2012-07-26 09:33
#3

# 2 Kul att höra att trevliga Pelle-russ har lite avkommor på gång!

Här är det åter mulet efter gårdagens sol, men då kan man ju sitta inne och arbeta med gott samvete. Får se om Elin tar sig för att rida idag. Gårdagens ridning blev inställd pga värme och bromsar, men idag är det lite svalare.

Ha en bra torsdag, snart är det helg igen!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
2012-07-26 10:36
#4

God förmiddag!

Här är sol och redan + 28! Blir en het dag! Skall passa loppisen i dag, och där finns skugga och glass, tack och lov, gillar inte att steka i solen.

Ha en bra dag ni andra!

murkla
2012-07-26 12:10
#5

God förmiddag. Eller eftermiddag.

ÄNTLIGEN stråland sol  med + 18.

Min förkylning går åt rätt håll, men har en envis hosta  som kommer troligen att hålla i sig.

De känns att man har något i kroppen som jag blir dygsvettig bara att mocka och fixa med ponny. De blir jag inte annars.

Idag ska jag putsa på lokselen och på travselen som jag ska ha på tömmkörnings klassaen i Kumla..

Putsa läder har jag blivit dålig på men lädert mår ju bättre så.  Ett måste.

Ha en underbar dag alla.

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Upp till toppen
Annons: