Annons:
Etikettavel
Läst 1289 ggr
Plupp73
2012-07-22 16:08

Stamboksföra?

Är analfabet inom avel och premieringar, men när jag nu visat upp mitt 3-årssto på SP - blir hon då automatiskt stamboksförd, eller måste man skicka in en ansökan? Var finns i så fall den?

Annons:
PernillaJ
2012-07-22 16:30
#1

#0 Det står hur du gör i början av varje SP-tråd, se t ex #1 i den här tråden.

Det finns även ett infobrev som alla sommarpremieringsarrangörer fått, med intentionen att det ska delas ut till alla ägare av stamboksgilla russ-ston. Infobrevet bifogas i detta inlägg som en pdf-fil.

Sammanfattningsvis är det enda du som stoägare behöver göra för att stambokföra ditt russ-sto att betala in 400 kr till SvRAFs pg. Stambokföringsbeviset kommer sedan i posten; vanligen skickas de ut i början av oktober.

Plupp73
2012-07-22 16:35
#2

Ha ha ha! Tack!! Tydligen har jag inte ens läst tråden på min aktuella SP ordentligt. Bra att du svarade mig så snällt Glad

silarp
2012-07-22 17:04
#3

#2 och 3… ja, jag fick oxå backa lite och läsa, för jag hade det i bakhuvudet, men man fick ingen lapp med sig om detta dock… Hittade det ihop med en propp däremot, som jag fick tiiiidigt i våras..!
Har redan betalt in mitt, för jag är som en guldfisk nämligen… 90 graders vändning och jag har glömt allt!

Upp till toppen
Annons: