Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 566 ggr
Tittut
2012-07-10 09:42

God förmiddag 20120710

Seg morgon med grått och trist väder, men det var likadant igår, och det blev en fin dag, så det lanske blir detsamma idag.

Har planerat att åka med mina 1-årsston till Norrköping i morgon på utställning, men den ena markerade på ena fram igår, så det får bli en hältkontroll på dagen.

Hoppas ni får en bra dag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
garrilina
2012-07-10 10:28
#1

Segt och regn även här. Klev upp var ut med hundarna och käkade frukost, somnade sedan om i soffan i 2 timmar. Men nu är jag i gång igen. Kurant och kvarvarande sto har fått komma in på tork även i dag.

Vi har på det senaste dygnet fått mer regn än vad som kom under hela juli i fjol och då var den månaden inte den torraste. Hoppas att prognoserna stämmer så det blir bättre f.o.m. i morgon em.

Nu ska jag gå ut och göra klart inredningen i mitt blivande hönshus så de 4 halvvuxna kycklingarna får flytta in. Sen blir det att börja planera packningen till årets tripp till Östersund och deras dubbeltrav.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
2012-07-10 11:36
#2

God förmiddag i landet!

Åter i butiken efter utflykten till Lycksele igår. Mysli hade inte lust att springa alls, men sänkte ändå sitt rekord i andra loppet och blev femma, det får vi väl vara nöjda med.

Mulet och grått med stundvis solsken här, tio grader imorse…

När Peter vaknade igår morse någonstans i norra nNorge var det sex plus ute, är det verkliigen juli???

[Croneld]
2012-07-10 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej!
Det känns om jag inte får ngt gjort idag…Regnet öser ned och jag går i "fölrus" fortfarande. Tigerlilja har varit ute med sin lilla Gloria tills regnet kom, då gick de in i vindskyddet igen. Duktig mamma!

Hon blev först lite stressad av Reina som vankade utanför, så jag stängde bort henne. Då kunde fölis hitta spenarna.

Jag är så glad att jag kommer ha två stoföl som kan leka ihop i vinter. Susscrofa ska först till hingsten innan hon kommer hem från "söder" och lilla Franka kan träffa Gloria.

Åter till kaffelatten!

Upp till toppen
Annons: