Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 700 ggr
Tittut
2012-06-21 08:39

God morgon 20120621

Å det närmar sig midsommarafton med stormsteg!

Innan dess ska hovslagaren dyka upp i dag och göra hästarna sommarfina, vilket kan behövas.

Har lite småpyssel att hållas med, då Elin fyller år i morgon, och vi ska bege oss norrut på lördag. Hon ska på ridläger nästa vecka, så vi måste packa lite inför det också. Spännande värre!

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
Qalaspuff
2012-06-21 09:14
#1

Godmorgon i landet!

Solsken och blåsigt, hela tio grader imorse, var det sommar?

Butiken idag, handledarkurs ikväll, samla ihop styrkorna inför det, Sara är på ridläger, Peter är i, ja kanske FInland nu? Eller har han t.o.m kommit till Sverige?

Hästarna står vid grinden och ser ledsna ut, ingen bal kvar och sommarhagen inte klar heller. den är väl mest till för sjöhästar just n den också.

PernillaJ
2012-06-21 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon!

Solen skiner på mig, idag är det sommarsolståndet och Grönlands nationaldag enligt almanackan. Idag börjar den stora midsommarinvasionen, en massa turister som vill fira Genuin Midsommar i Dalarna knör in sig bland infödingarna. Och man får inte klaga eftersom vår största näring är just turismen.

Gin är nöjd med tillvaron, han har två brunstiga fruar att pussa på. Jag har bara Gin och betäckningsstona hemma, övriga hästarna är ute på olika beten en bit hemifrån.

Idag ska jag korrekturläsa premieringskataloger för sommarpremieringarna. Behöver också kräla runt i planteringen framför härbret och utplåna ett par tistlar och diverse ogräs, samt gräva ner ett par nya plantor. Jag har fått dille på vitblommande plantor, har fått en jättefin "Shirley Temple"-pion av en granne som jag tror kommer att bli som ett smycke i rabatten. Och så har jag en vit löjtnantshjärta som ser litet krasslig ut, hoppas den repar sig.

Gin 638 tar igen sig bland smörblommorna

Margita
2012-06-21 10:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go förmiddag, i dag gick våran promenad ner till sjön för första gången jag tror hon gilla det, Elsi bekantar sig med vatten så fler besök blir det Skrattande

Lena90
2012-06-21 11:34
#4

God dag :D
Härligt sommarväder idag, soligt och varmt, ca 22 grader i skuggan :) Själv känner jag mig som ett enda klistermärke ;)
Tänkte ta en runda med Semlan idag, fast det får nog vänta till i eftermiddag när solen inte står lika högt :/ Annars kokar jag under i vagnen :P

Ha det gott allt russ folk :)

Carpe diem!

garrilina
2012-06-21 12:48
#5

Strålande sol och varmt även här, perfekt på första semesterdagen. Måste dock in en dag till veckan för att fixa klart alla vävar som vi inte hann. Blir väl någon regndag kan jag tro.

Har lyckats ta mig igenom gräsmattan med gräsklipparen, Förvånad Snyggt blev det inte, får bättra mig på att klippa oftare.

Nu ut i solen, eller kanske valla dammsugaren en sväng. Ha en bra fortsättning på dagen.

Upp till toppen
Annons: