Annons:
Etikettallmänt
Läst 1199 ggr
Ponniehesten
6/17/12, 10:30 PM

VET NÅGON?

Hejsan,

Det är så att min ponnys kastanjer är jättelånga, så jag har försökt att ta bort lite i taget men det är helt omöjligt, Dom är alldeles hårda och uttorkade så det går inte.

Så min fråga är, Vet någon om man kan sätta på något medel eller typ olja eller något så att dom ska mjukas upp? Uppskattar alla svar!

Annons:
[Justie]
6/18/12, 1:15 AM
#1

Kaan du inte klippa av en bit med en hovtång? (eller allt, jag vet inte hur din häst kastanjer är) Glad

silarp
6/18/12, 8:45 AM
#2

min hovslagare brukar ta o klippa bort dom när han är här, med sin hovtång… kan funka med hovkniv oxå beroende på….!

RC71
6/18/12, 10:53 AM
#3

Jag klipper ofta av kastanjer med verktången .

Stallmima
6/18/12, 12:06 PM
#4

Säger som alla ovanstående så brukar jag använda kniv eller sax om det går, ta lite i taget om du är osäker.

MagganS-B
6/18/12, 12:07 PM
#5

Man kniper av dom med hovtång, går jättebra, ta inte för nära bara, lämna ett par mm. Hovslagaren brukar ta bort dom när han verkar hovarna också…..

kakan89
6/18/12, 1:52 PM
#6

Jag smöjer med helosan ett par dagar innan jag "vrider" bort dem själv, har hovtång också men tycker det är så trångt mellan russinens ben ;)

Annons:
Ponniehesten
6/18/12, 2:08 PM
#7

helosan låter bättre, Jag vill hällre göra något som jag vet att inte en hovslagare behöver göra utan att jag kan fixa sånt själv! Glad

MagganS-B
6/18/12, 2:53 PM
#8

…….dessutom, brukar dom dela sig av sig själv når dom går ute……ingen knipsar på Lojsta Hed! Flört

Upp till toppen
Annons: