Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 2221 ggr
Tittut
2012-05-29 07:43

God morgon 20120529

Äntligen har Malva fölat!
Det blev ett fint, ljusbrunt stoföl efter Gin, som ska heta Mosippa.

Unghästarna är jättenyfikna och följer dem som skuggor, men annars verkar den lilla pigg och Malva också.

Bäst att ta en tur ut med kameran och sätta sig att jobba sedan. Världen stannar ju inte för ett nytt föl sett dagens ljus.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
PernillaJ
2012-05-29 07:54
#1

#0 Äntligen - grattis Skrattande Därmed är Gins alla föl i årgång 2012 födda, tre hingstföl och två stoföl, samtliga är bruna (ett gulbrunt).

God morgon!

Jag sitter upp till örsnibbarna i papper och siffror, ska till Inga på revisionsbyrån och göra min deklaration om ett par timmar. Det är ganska god ordning i mina pärmar, men helt klart är det inte - ojsan.

Solen skiner och det är kallt och friskt ännu, 8 grader ungefär. Igår fick Gin betäcka ett nytt sto, då blev han belåten. Annars är han nog litet frustrerad för "alla" ungstona i hagen bredvid brunstar för fullt.

Qalaspuff
2012-05-29 09:00
#2

Godmorgon i landet! Strålande sol här, och hela sju plusgrader, iskall nordlig vind också, de varnar för snö i fjällen, tur vi har iaf 30 mil dit.

Idag blir det väl litet hagjobb före jobbet tror jag, sedan butiken och middag hos svärmor.

Tittut
2012-05-29 09:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här ser hon ut!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lena90
2012-05-29 09:21
#4

#3 så söt :D Grattis!

God morgon :) Här hos mig i Kronoberg är det mulet, blåsigt, små regnit och 6 grader. Hästarna tror jag tycker det är skönt med det mindre trycket insekter men jag har stor lust att gräva ner mig under täcket :P Det är konstigt hur snabbt man vänjer sig vid den goa värmen ;)

Får försöka ta mig själv i nacken och aktivera Semlan idag på något vis, kanske en promenad…
Hon har nästan fällt all vinterpäls nu. Innan hon gör det så har solen blekt pälsen så mycket så den är nästan brun typ :P Jag har även sett nu när hon fäller att hon är helt stickelhårig över hela kroppen, vita små strån överallt  (mest från halsen och bak, inte vid bogen). Man ser det inte på håll utan måste stå precis vid henne och studera. Tror hon var det förra sommaren med.
Finns det svarta stickelhåriga?

Ha en bra tisdag :)

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: