Annons:
Etikettsv-russavelsföreningen
Läst 3594 ggr
kristina-axtorp
4/20/12, 9:35 PM

Betäckningsrapportering stoägare

Läs gärna in er på SH:s hemsida om hur ni ska rapportera era föl. Ny möjlighet att som stoägare rapportera in resultatet direkt via webben:

http://www.svehast.se/allm/Info_rapportering_stoagare.pdf

Tänk på att alla resultat är lika viktiga- även om stoet gått gall, resorberat eller kastat!

Länk kommer även via SvRaf.s hemsida.

Annons:
[Croneld]
4/20/12, 9:46 PM
#1

Vad bra och enkelt!

VeronicaP
4/23/12, 7:47 AM
#2

Jag satt och läste i förra veckan och funderade just på om vi som fått russ föl även kunde använda det (ska erkänna att jag bara ögnade igenom det lite snabbt)

Kanon bra ju då ska jag rapportera där (sparar man ju ett frimärke ) Oskyldig

PernillaJ
5/30/12, 9:39 AM
#3

Den här nya funktionen, att som stoägare kunna rapportera in fölningsresultatet direkt i databasen, är kalasbra! Jag hoppas alla får upp ögonen för och använder den. Riktigt intressant att se hur avkommelistorna växer fram under säsongen.

VeronicaP
5/30/12, 12:51 PM
#4

Kanon bra är det jag har rapporterat in ena fölet , men inte de andra ännu .

Hur smidigt som helst :D

Polenta
5/30/12, 1:28 PM
#5

Jag har en liten fundering, mitt sto betäcktes 2007 tror jag det var med Micky, under denna tid hade jag lånat stoet av hennes dåvarande ägare och tanken var att jag skulle fortsätta tävla henne under säsongen. Hon transporterades till hingsten och betäcktes, dessvärre när hon UL var hon inte dräktig. Detta har sedan inte rapporterats in någonstans, ska jag som nuvarande ägare rapportera resultat eller hur gör man?

SofieStrindlund
5/31/12, 1:44 PM
#6

Måste fälla in där, #5 pga okunskap :P Jag har samma problem med Cikoria Roll, fick inget föl 08 efter att hon kastat.. om det också ska rapporteras in? :)

Annons:
Polenta
5/31/12, 4:43 PM
#7

#6 Bra där :P Men hur tusan blir det på Polle då? Hon var ju inte ens dräktig på UL eller minns jag helt fel? Vad tusan ska man rapportera då?

Tittut
5/31/12, 5:03 PM
#8

Fram till 2010 var det hingstägaren som rapporterade in till avelsorganisationen, så det har skötts av dem. Om det är så att det fortfarande står okänt i Blå Basen betyder inte det att det är orapporterat.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

SofieStrindlund
5/31/12, 10:52 PM
#9

Okej, men då var det alltså inte våran miss :)

Tusen
6/1/12, 8:34 AM
#10

Det är nog ingen miss. Dessa "reultat" finns säkert registrerade fast är ännu inte infört i blå basen.

SofieStrindlund
6/1/12, 10:55 PM
#11

Okej! Ja, men då är det inget man behöver bry sej om iaf! :)

PernillaJ
6/18/12, 12:46 PM
#12

Information om hur stoägarens rapportering görs i bifogad pdf-fil.

Här redovisar du, länk till SHs hemsida.

Miica
6/18/12, 1:41 PM
#13

Jag har rapporterat båda mina föl via nätet! SJUKT smidigt! :D


Annons:
VeronicaP
6/18/12, 3:22 PM
#14

har nu också rapporterat in de2:a fölet , smidigt som attan är det

PernillaJ
6/21/12, 1:12 PM
#15

För de som saknar sifferkoden för egenrapportering av betäckningsresultat direkt via internet i Blå Basen går det också bra i mail till SvRAF (registrator@gotlandsruss.se), eller i snigelposten.

Använd gärna bifogad pdf-blankett: printa ut, fyll i och posta - alternativt printa ut, fyll i, scanna in och maila. Det går även bra att skriva uppgifterna i ett mail, som vanlig text.

Om du söker betäckningsrapportens serie och nummer, titta i Blå Basen (länk): på sidan med stoets uppgifter under fliken "Språngrulla" i kolumnen längst till vänster finns Betäckningsrapportnr.

Russlena
6/25/12, 11:23 PM
#16

Var hittar jag lösenordet ? är det någon som vet ?

PernillaJ
6/25/12, 11:32 PM
#17

#16 På den understa Resultat av betäckning-lappen, den remsan som stoägaren ska få av hingsthållaren och som sitter längst ner under betäckningsrapporten, står sifferkoden "Lösen för webrapport". Se bild i pdf-filen i #12.

Upp till toppen
Annons: