Annons:
Etikettsäljes
Läst 1783 ggr
mariajalrup
2012-04-11 08:59

Byte/foder? Sto e.Juping 7 år mot äldre valack

Vi funderar på om vi ska försöka hitta ett nytt, aktivt och bra hem åt vårt 7-åriga sto e Juping, borkfärgad, ca 127 cm i mkh, riden och körd.

Vi skulle helst vilja byta på prov med en äldre russvalack som är körd men ffa mycket riden och lämplig till 8-årig nybörjare = snäll i ALL hantering, INGA olater i ridning eller körning, 100% trafiksäker och miljövan. Hellre lite loj än för pigg och av typen som hellre stannar än sticker om ryttaren hamnar i obalans. Vi söker verkligen efter en "bombproof" ponny då vi redan har en bra ponny men som fortfarande är lite för tuff - så; inga "projekt" eller "lovande" blivande barnponnyer är av intresse utan det ska vara en som funkar idag med små barn.

Vi älskar vårt lilla sto, hon har många bra egenskaper MEN lämpar sig bättre till ungdom och vuxna alt äldre barn som har ridit lite mera. Hon har inga särskilda olater utan blir bara lite för stark för vår dotter, har lite för mycket egen vilja och kräver en fast hand ibland. Hon är mkt körd hos tidigare ägare, inte så mycket hos mig. Har startat på travet med f g ägare. Hon har aldrig varit sjuk hos oss, inga fångtendenser eller eksem. Hon är trafiksäker och lätt att lasta samt har varit i olika miljöer, i ridhus, på tävling etc. Hoppar med god teknik men behöver skolas mer i ridningen. Vi vill att den ponny vi söker också är fri från fång (inte heller ha haft fång tidigare) och eksem.

Har du en valack som är den perfekta barnponnyn och som är mellan 10-16 år och istället kanske vill ha ett yngre sto för avel eller körning/ridning? Maila mig och berätta vad du har och vilken lösning som kan vara möjlig. Vi ser helst att vi slipper sälja resp köpa direkt utan vill gärna ha en tid på foder (för båda parter) för att se att allt fungerar. Obs! Endast ponnyer i Skåne är av intresse.

Maila till mig på : mollgan2@telia.com

Annons:
mariajalrup
2012-05-29 08:41
#1

Vårt sto är nu utlånad på foder till ridskola i SkåneGlad

Upp till toppen
Annons: