Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 891 ggr
Tittut
4/4/12, 11:27 AM

God förmiddag 20120404

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har varit en kall men strålande vacker morgon i Odensala. Solen skiner, fåglarna sjunger, tranorna och de andra sjöfåglarna vid fågelvattnet vid mitt hus, håller låda hela tiden.

Juniper har "kommit hem" igen efter tio år i Småland, och verkar ganska nöjd med tillvaron. Lite lite sällskap i hagen, han han nog aldrig gått själv i hela sitt liv, men hoppas snart kunna råda bot på det.

Mitt värdfolk bjuder på stekt strömming till lunch, så det verkar som den här dagen blir fortsatt bra.

Ha en fin dag ni också!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
PernillaJ
4/4/12, 11:57 AM
#1

#0 Vad skoj att se honom hos dig igen Glad

God dag! Solen skiner, fast det är tämligen kylslaget. Min trevlige grovfoderleverantör Bengt-Åke har just varit här och lämnat två storbalar. En ställde han in i hagen hos stona, den andra står placerad strax utanför stalldörren så jag kan portionera ut mat i lagom mängd till herrarna. Vi skitpratade också; resultatet av skitsnacket är att nästa vecka blir jag förhoppningsvis av med gödselstacken.

Om ett slag ska jag fara till Leksand och hämta min nya mobiltelefon. Ska bli spännande att se hur den funkar. Det är inte en tocken där smartphone med pekskärm dock, utan en mer tålig basvariant: don efter person.

I morgon förmiddag har min kompis Märit och jag tid bokad på hästkliniken i Rättvik för våra tvåårsston, som ska få sina vargtänder extraherade. Mitt russ Vala åker med sin jämnåriga halvblodskompis Chanza. Hoppas det ska gå bra, vargtänder kan vara kniviga ibland.

Lena Lindblad
4/5/12, 8:32 AM
#2

Hej så bra allt löste sig och vad fin han är vilken kaluffs han har!! Allt bra här i sydöstra Småland. Alla hästarna har en väldig energi just nu "vårkänslor". Chippan mår bra och är lilla syster yster just nu till sammans med Lill Smygen och Tian.

Ha en bra påsk sköt om er alla som läser detta!Glad

Upp till toppen
Annons: