Annons:
Etikettallmänt
Läst 1220 ggr
Nusse87
3/20/12, 10:48 PM

Inför avelsvärdering

Brukar ni förbereda era hingstar på något speciellt sätt inför avelsvärderingen?

Sitter å börjar bli lite bervös nu inför värderingen och funderar därför på om det är något speciellt jag ska tänka på!? Tungan ute

Annons:
silarp
3/21/12, 6:12 AM
#1

jösses.. .ja,, jag har tränat körning, löptränat, visningstränat,,, haft hästen som handhäst… allt sådant, flera gånger i veckan.. denna veckan tar vi det lite lugnt, lite promenader….
annars kan jag inte komma på något… puts o studs kanske sista dan! ;)

Faradiba
3/21/12, 8:33 AM
#2

Så här nära värderingen (om det är hingst vi pratar om :))är det ingen ide att börja med ngt nytt, gör som du gjort när du övat…. Blir man nervös är det lätt att man börjar lyssna på alla "goda råd" man får, och det bukar sällan slå väl ut. Du känner din häst och ni har tränat ihop er.

Det enda tips jag kan ge är att lita på dig själv o din ponny, och inte glömma att andas med magen Glad.

Lycka till!!

silarp
3/21/12, 10:50 AM
#3

nä, inga nya grejjer! blir bara dumt… man får försöka slappna av lite, och göra så gott man kan med sin häst! Jag brukar oxå faktiskt försöka NJUTA av att det faktiskt är väldigt ROLIGT att vara ute bland folk o fä med sin häst,,, det är ju det här man har tränat inför så länge… både med hingstar och ston, och det måste man försöka njuta lite av tycker jag!

Men promenader är väll käckt kanske, och lite "uppvisningsträning" skadar väll inte! (kanske kan man öva att ta lite överallt på hästen oxå inför vetrinärbesiktningen, även om dom är vana… min hingst tex, är EXTREMT kittlig i ljumskarna!!!

Stoodyear
3/21/12, 7:53 PM
#4

Silarp har du nr 20 på fredag? :)

HelenaJohansson
3/21/12, 8:07 PM
#5

Social träning…så vi kan uppföra oss bland andra…tycker det är viktigast.

Sen måste man ju träna uppvisning oxå. Kunna stå rätt uppställd och sträcka ut stegen.

Att tänka på veterinärbesiktingen skadar inte heller.

Kanske lite kondis på sig själv…det är jobbigt att springa i ridhus.

Men nu är det stor tvätt på både hingst och utrustning som gäller.

silarp
3/21/12, 9:56 PM
#6

#4….ja,, jo… det är väll så….

Har skippat all träning nu, och pysslar mest med nervositet!Skäms

Annons:
Upp till toppen
Annons: