Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1055 ggr
Tittut
2/16/12, 7:30 AM

God morgon 20120216

Som sades igår, halva februari passerad, dessutom en kort månad.

Massör med snö föll igår också. Härligt men samtidigt för det med sig andra saker som gör saker lite bökigare, men det gör inget. Det kan gärna vara så här en bit in i mars, sedan kan det bli vår!

Nu full fart att få barnen till skolan, innan stallsysslor och annat som ska göras.

Fridens liljor!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
StuteriSolo
2/16/12, 7:34 AM
#1

Godmorgon i landet!

-14 och solsken, ingen extra snö har ramlat ner, skönt!

Ungdomarna iväg till bussen i tid idag igen, tvättmaskin och diskmaskin i full gång och burit in ved.

Nu blir det frukost i lugn och ro innan det är dags för djuren att få sitt.

Butiken idag, Peter kanske skulle komma hem idag om vi har tur, Sara ska träna karate idag, så hon lär sova i Älvsbyn

PernillaJ
2/16/12, 8:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon!

Jag är färdig med morgonpassets stalljobb. Fjolårsfölen Dotra och Rodfos avmaskades i förrgår kväll, och idag fanns det mycket riktigt spolmask i "Roffes" högar: urk, skönt att han blev kvitt dem. Dotra delar fortfarande box med sin mamma och där var det ganska stökigt, så det var svårt att kolla eventuell maskförekomst. Roffe är inte mager men litet tunn i överlinjen och bukig, så jag är inte överraskad att han hade mask (trots avmaskning i november). Hoppas att han ska runda på sig bättre nu när han är parasitfri.

Jag njuter i fulla drag av att dagarna blir längre. Ovanför stallporten sitter en strålkastare riktad ut över stallplanen. Den senaste veckan eller så har jag inte behövt tända strålkastaren när jag släpper ut, vid klockan sju eller strax efter sju, på mornarna: härligt! Och om eftermiddagarna blir det inte helt mörkt förrän vid halv sex ungefär.

Upp till toppen
Annons: