Annons:
Etiketthingstnytt
Läst 3165 ggr
Carpedium
2/5/12, 6:15 PM

Micklas 571

Ännu en fin hingst lämnar landet!  Läste att Micklas  flyttar till Danmark!!!

Annons:
Tysse
2/5/12, 6:19 PM
#1

ja det stemmer, jeg og mine forældre henter ham på lørdag d. 11/2. Glad

Tysse
2/5/12, 6:19 PM
#2

Da vi har købt ham, vi ser meget frem til og komme igang med og træne ham :)

Carpedium
2/5/12, 6:25 PM
#3

#1/#2  Grattis till en mycket fin häst  !

Tysse
2/5/12, 6:29 PM
#4

tak :) han kommer stadig til og tävle i sverige !

VeronicaP
2/5/12, 7:01 PM
#5

Jag har ju vetat om det länge att han skulle säljas till Danmark då han står här och har gjort så hela tiden medans allt blev färdigt och nu är ju allt klart och kommer att åka här i från som sagt den 11 februari.

Men de blir ju så när vi inte här i Sverige köper själva våra fina hingstar då lämnar de ju landet :D

MagganS-B
2/5/12, 7:01 PM
#6

Synd att Sverige går miste om en fin avelshingst, vi behöver alla russ för att bevara rasen!

Annons:
VeronicaP
2/5/12, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Är ju kanske lite synd att de här nere inte passade på att betäcka med honom när han stod i området , själv hoppas jag att vi får fina föl efter honom , där Mary är först ut och är beräknad att föla den 9 april.

Carpedium
2/5/12, 7:17 PM
#8

Ja det är väldigt tråkigt att det ska vara så svårt att sälja våra russ här i Sverige.

En annan mycket fin travare som också lämnar/lämnat landet är Fergus som varit till salu länge. Även han till Danmark.

Tysse
2/5/12, 7:32 PM
#9

Ja der er kommet mange fine og hurtige russ til Danmark. Bla er der også lill Snyggen og Pralinus som går godt i Danmark :-)

VeronicaP
2/5/12, 7:32 PM
#10

Ja de blir ju tyvärr så , men man måste ju få sålt ibland , själva har vi ju även sålt en shettis till Danmark

MagganS-B
2/5/12, 7:43 PM
#11

Valacker säger jag absolut inget om, men avelsdjur som är nödvändiga för att bevara rasen….. :(

Danmark har ju hållit på med russavel länge, så det borde finnas en hel del egna russ där också! Lite skillnad mot ex.-vis Norge, dom har ju ingen avel att tala om…..

VeronicaP
2/5/12, 7:49 PM
#12

#11 kan jag hålla med om :D men det hade ändå varit roligt om våra duktiga russtravara hade stannat i landet ;) men nu är verkligheten som den är att man får inte sålt dem här så då får de åka.

Tysse
2/5/12, 7:56 PM
#13

Der er jo stadig rigtig mange fine avelshingste i Sverige :)

Annons:
[Russ-park]
2/5/12, 9:45 PM
#14

#Alla

När Micklas kommer till Danmark är han ju nära Sverige ( för avel ).

Micklas vill höjna nivået innom travet i Danmark upp till Skandinavisk nivå !

Vi bjudar Micklas velkommen till Danmark.

Russ-avelen är på mycket lågt nivå i Danmark, men dom senaste nye importer ifrån Sverige har stor betydelse för uttviklingen innom travet i Danmark och därmed kännadommen till Gotlandsruss - så vi hoppas att vora Svenska venner vill fatta at detta kan bliva en bra tilgång till ett positivt samarbete framåt …

Där finns många Svenska  trav-russ till salu i Danmark, men när en ´stjärna´ som Micklas lamner Sverige hörs det - också i Danmark.

Vi hoppas på ett bra samarbete om Gotlandsrusset med ni Svensker framåt - och i hela Skandinavien.

bj

Teja-Bea
2/5/12, 10:35 PM
#15

Grattis Danmark till en jättefin och trevlig hingst! Glad

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

VeronicaP
2/6/12, 7:19 AM
#16

#14 Ja jag önskar också er lycka till med honom i Danmark , han är en kanon trevlig hingst .

Tysse
2/6/12, 10:02 AM
#17

tak Glad

amandahandersson
2/19/12, 3:42 PM
#18

Grattis Danmark till en fin hingst!

Tråkigt för mig att han hamnar så långt bort, jag hade ju klurat åt honom som första partner åt mitt sto i framtiden… Jag är inte känslig för avstånd, lite kring 180 mil (någonting sånt skulle jag väl tro att jag har till Danmark) enkel väg är väl kraftigt… Fast det kanske är värt det då, då hans blod OCH färg passar såååå perfekt!

Upp till toppen
Annons: