Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 831 ggr
Tittut
2/4/12, 10:16 AM

God förmiddag 2012-02-04

Femton bistra minusgrader här, men ändock vackert, som det gärna blir klara vinterdagar.

Stallet fixat, grabbarna på kartläsarkurs-Pontus fyller 13 i nästa vecka, och då får man börja åka med som kartläsare i rallysvängen, men han måste fixa licens, vilket förhoppningsvis klaras av idag.

Spännande som bara den!

Ska byta till icke stalldoftande kläder och åka ner till byn och se när dotra tränar gymnastik. Eftermiddagen ska nog ägnas åt städning. Att det aldrig tar slut?

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
trolldalen
2/4/12, 11:31 AM
#1

God Morgon!

Nyss uppkleven efter natt jobbet. Minus -35 när jag kom hem i morse.

Nu bara -30, ponnyerna har fått vara inne på nätterna några dagar så det vart utsläpp för ett tag sedan.

Beata är den som fryser mest i gänget, hennes "skånepäls" har inte hunnit utvecklas till "norrlandspäls", blir nog tätare nästa vinter.

Så det är täcken som gäller dom här kalla dagarna för henne.

Dax för lite mer kaffe och sedan mockning, packa hö, vedinbärning mm

Jag håller mig iaf varm…

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

StuteriSolo
2/4/12, 12:45 PM
#2

God middag i landet!

-35 här också, men gnistrande vackert ute. Hästarna stod och solade när jag var ner och hämtade mat ur balen åt smådjuren.

Inte mycket fart i stan idag, några tappra har dock visat sig i butiken.

Det lär väl bli elda elda elda idag, inget väder för uteaktiviteter direkt Skrattande

Gurkane
2/4/12, 1:49 PM
#3

Hua vad kallt Ni har! Vi som hade -17,4 vid utsläppet i morse tyckte det var i kallaste laget. Det mesta rejält infruset. Hackade bort hästskit med grävspade i stallet…

Dotter med kompis har varit ut och tolkat med KP… Vi andra har prioriterat värme elementen inomhus ännu så länge idag. Men nu börjar inomhus tiden lida mot sitt slut och restan av dagens timmar måste tillbringas ute. Nu är det dock bara -12 grader…

Ha en god fortsättning av lördagen och en kulig o trevlig kväll samt en underbar söndag.

amandahandersson
2/4/12, 3:55 PM
#4

-30° här idag, rysligt kallt och såna här dagar sörjer jag inte att jag inte har någon häst. Men just idag gick det upp för mig att nästa år kommer jag minsann ha det. Har suttit och kikat igenom gamla tävlingsbilder mest hela dagen och bara längtat till april då mina små nya stjärnor kommer hem!

Upp till toppen
Annons: