Annons:
Etikettallmänt
Läst 2193 ggr
MagganS-B
2/3/12, 2:01 PM

Gamla russbilder II ......

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade en tråd med gamla russbilder förut, och när jag hittade dom här i mina gömmor tyckte jag det kunde vara kul att ta om'et igen!

Första bilden är Loella 2493 e. Ponte 230 u. Linett 1730, född på Lojsta Hed 1978. Hos oss fick hon 10 föl, blev 28 år! Här är hon och hennes kusk Annette Johansson på utställning på Gannarve 89-90-91, minns inte så noga…..

Annons:
MagganS-B
2/3/12, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här har vi Månen, född 1972 e. Ponte 230 u. Mona Lena 517, uppfödd av Torsten Jacobsson innan Stuteri Tejas tid…..Månen var unik, han var född hermafrodit, alltså en "hennom"! Trava kunde han i alla fall….1.48,5, var 3:a i SM bl.a. Han bodde hos oss från -84 till-88 då han såldes och blev en jättefin barnhäst! Han blev uppemot 30 år! På fotot är han nog nybadad!

Bägge fotona är tagna av mig!

rebeccajansson
2/3/12, 2:36 PM
#2

Va fin o blank "Loppis" var. Har du smörjt in henne med olivolja Maggan?

MagganS-B
2/3/12, 10:41 PM
#3

# 2 Hon var så blank och fin på sommaren när hon tävlade…..

rebeccajansson
2/4/12, 8:07 AM
#4

Jag skall kolla igenom mammas bilder, hon har några kort på Stig-Helmers mormor Ylva.

silarp
2/4/12, 1:44 PM
#5

jag läste en så bra dikt en gång som en karl hade skrivit om fuxar, i en hästtidning! Den var ruggigt beskrivande och målande och jämförde olika hästars färger och hur fint o häftigt det var, men att det till sist ändå var fantastiskt och underbart att ha en helt vanlig cool o snäll fux med bläs! Gärna om ngn hittar den som kan sätta in den här!

Teja-Bea
2/5/12, 5:55 PM
#6

#1 Jag tittade först på bilden och tänkte - Den där måste vara från Mona-Lena 571 - stammen. Såå lika på huvudet!!!

Och så började jag läsa och såg att det ju var Månen! Flört

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: