Annons:
Etikettavelshingstar
Läst 2219 ggr
bubbe
2012-01-30 23:01

Mälarruss hingstkadrilj 2012

Förra årets nygamla hingstkadrilj kommer att fortsätta visa upp sig under 2012, först och främst i samband med generalmönstringen den 30 juni.
I 2011 års kadrilj deltog Fridhems Jonatan, Trojka Viking, Till-Given, Panter, Harpun och Norrvedas Guld. Jag vet att åldermannen Jonatan lämnar sin plats till förfogande, men övriga hoppas jag kan fortsätta att vara med.

Ni kuskar/hingstägare som var med 2011 - ställer ni upp även 2012?

Ni andra kuskar/hingstägare som missade denna roliga kadrilj - är ni intresserade av att vara med hör ni av er snarast till mig.

Kravet är som tidigare att man måste vara med på de träningar som ordnas, 1-2 st, för att programmet ska tränas in och hästarna lära känna varandra som grupp. Att vi dessutom har hejdlöst roligt på träningarna gör inte saken sämre.

Bilder från 2011 års kadrilj finns att se på www.skogsbaggen.com

/Therese, therese.norrveda@telia.com

Annons:
silarp
2012-01-31 13:27
#1

vart är dessa träningar och vart är kadriljen? När?

silarp
2012-01-31 13:28
#2

juni… såg jag nu…. vart?

silarp
2012-01-31 13:33
#3

kan man se det på generalmönstringen i småland oxå? var inte den i augusti?… någontingsånt…

bubbe
2012-02-01 09:27
#4

Jag vet inte om det är helt bestämt var generalmönstringen ska vara, men det är den 30 juni i Mälardalen. Träningarna var förra året på Sundbyholm, men det beror på vilka hingstar som är med och var det finns lämplig plats att träna. Vi vill ju inte att det ska bli längre att åka till träningen än nödvändigt, men eftersom det är ett stort geografiskt området, går det inte att komma ifrån att det blir lite resa för några.

Vi har inga planer på att åka till generalmönstringen i Småland.

silarp
2012-02-01 12:32
#5

aha,, misstänkte detta…. synd, hade varit kul att se!

Scillajsa
2012-02-01 14:00
#6

Hmm.. kanske vore något för Fax och mig Glad

Annons:
HelenaJohansson
2012-02-01 14:01
#7

Mia…….jag tycker du tar dig in till våra träningar med din hingst och så tar jag min så har vi en "mini kadrilj", (vi kan dela en tid, nu när de är så unga).

Sen kanske vi platsar i den "stora", och så hoppas vi på att vi får dem godkändaSkrattande. Titta på filmen och särskilt på Trojka, han har jag haft här på station. Underbar häst.

silarp
2012-02-01 14:04
#8

JA! det vore kanske något?! Ger det något tycker du när du har din unghingst på träningarna i uhamn? Det är därför jag drar mig lite för att köra in mina (har ju 2 3 åringar…) Man ligger ju inte direkt o hårdtränar dressyr med dom när dom är så unga,,, däremot hade jag gärna testat köra lite mellan konor, för det tycker dom nog är kul…!

Om man nu har sånt flyt att man får igenom hästen genom nålsögat,,, så vore det SUPER att få vara med i den "riktiga" kadriljen sedan! !

Reko
2012-02-01 17:39
#9

#6 Det tycker jag absolut! Jag kommer i år också med samma hingst som förra året. Det är uppgjort med hingstägaren i alla fall.

FELIXII
2012-02-01 21:03
#10

Vi villGlad

bubbe
2012-02-14 22:08
#11

Bra, jag räknar med er från fjolårets kadrilj. ;)

Tusen
2012-02-15 09:41
#12

Ja, Malena och Panter hänger naturligtvis också på.Glad

bubbe
2012-05-14 13:21
#13

Jaha, nu är det snart dags att träna kadriljen. Boka in datumet lördagen den 16 juni på Sumdbyholm. Det är dubbeltrav hos EPS den helgen, varför vi passar på när Jajja ändå är där. Hingstar som ska vara med är Trojka Viking, Fax, Panter, Harpun, Till-Given och Norrvedas Guld.

Maila till mig, så att jag får alla era mailadresser på ett och samma stället och så att jag vet att ni sett detta. Jag har själv bytt adress, så skicka till tess@norrveda.se. Skriv även ett mobilnr som går att ringa på om det bråskar med något meddelande. Mer info om tid och exakt plats kommer närmare.

/Therese

Annons:
Upp till toppen
Annons: