Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 980 ggr
StuteriSolo
2012-01-10 08:03

God morgon 12-01-10

Godmorgon i landet!

-19 ute, och trots det faller det litet snö…

Idag butiken för min del, skolan börjar för Sara och Peter får väl vara hemma och elda idag Skrattande

Hästarna får vila i form idag med tror jag bestämt.

Annons:
PernillaJ
2012-01-10 08:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morrn!

Sisådär minus 8 och uppehåll, det kom kring 5 cm nysnö i går kväll så det är ljust och fräscht (!) hos mig. Riktigt fina vinterdagar nu, och i morgon ska det bli solsken.

Hästarna är ute i hagarna och mumsar på hösilage, och stallet är mockat. Nu ska jag äta lite yoghurt och fundera över hur jag ska lägga upp min dag.

Måste åka och titta på tvååringen Valas tass: hon står hos en god vän i grannbyn och är inrapporterad som halt, markerar på höger fram. Troligen har det samband med bärrandsrötan som jag behandlat henne för under hösten, det kan vara så att hon har en hovböld på G. Hovslagaren kommer på fredag.

Tittut
2012-01-10 08:24
#2

Morrn!

-6 är, friskt och skönt. Hästarna verkar nöjda också, även om de har det lite besvärligt att gå på den bara, frusna och hårda marken.

Blir nog lite ägarbyten idag känns det som.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
2012-01-10 09:31
#3

God morgon

Här börjar barnens skolveckamed att vi försov oss , varken min eller sonens klocka har ringt , ja ja inte hela världen nu är de i skolan i alla fall.

Blir till att köra ensilage till stona igen ,de gör ju inget annat än äter känns det som .

Får åka och handla mat till oss själva med , ikväll blir det innebandy match med äldsta sonen.

Vädret är grått och trist.

Ha en bra dag

trolldalen
2012-01-10 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God Morgon!

Nu ledig i en vecka.

Igår var jag och hälsade på Ise ,som ska stå kvar på ridskolan till våren.

Passade på att tömköra henne, kollad att ny köpta sadel vart som den skulle efter anpassning av bossan. Hon har fått en Globus Loke 16" med bom 36, ligger som en smäck på hennes rygg.

Var också ett nytt vintertäcke.

Ha en skön tisdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Upp till toppen
Annons: