Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1141 ggr
PernillaJ
2011-12-25 08:08

God juldagsmorgon 2011-12-25

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Mildgrader, mörker och snålblåst - föga stämningsfullt. Jag har alltid psalmens rader i huvudet när jag går ut den här morgonen: "När juldagsmorgon glimmar, jag vill till stallet gå…". Som en privat julotta med bara mig och mina djur som deltagare.

Isigt som tusan idag, jag ska leta fram broddarna innan jag ger mig ut igen. Varken hästarna eller jag gör många knop på det här underlaget, det är bara hunden Pim som obekymrad rusar runt som vanligt.

Jag ska försöka mota en begynnande förkylning och halsont idag, planerar att stanna hemma och ta det väldigt piano. Kanske vågar mig in till civilisationen för att bunkra upp ingredienser till min patenterade häxbrygd: färsk ingefära, honung och citron.

Annons:
Farwuq
2011-12-25 08:19
#1

Milt, blåsigt och regnigt här i söder med ca: +5°C.

Väldigt vackra psalmrader, jag tackar.

God och glad juldag till dig önskar farwuq.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

karisma
2011-12-25 08:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Morgon

Efter en stjärnklar natt med  -grader är det åter + och mulet så allt är som vanligt med vädret. Idag lir det lungt med ätandet för magen är fortfarande full efter gårdagens middag med X-et Det är dax att börja planera resan till Sundsvall på onsdag då jag ska hämta en lekkompis till Mr Morgan och lämna Gryning som ska bli norrläning Så det händer lite på hästfronten åndå

Ni får ha en fortsatt bra helg

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
2011-12-25 08:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

# 0 Bilden är ju för härlig, med den "snötäckta" killen i den vita snön. Krya på dig och hoppas kuren tar snabbt.

# 2 Sen kommer det här en bild på Grynings syster, som också har Timon 533 som far. Vi tog oss en "slädtur" för att höja julstämningen på självaste julafton. Tigerlilja var glad och gillar att komma ut och röra på sig.

Dagsplanerna är inte smidda ännu, alla sover ännu efter en sen kväll igår.

Ha en fin juldag!

StuteriSolo
2011-12-25 09:22
#4

Godmorgon i landet!

Ett par minus och mulet igen. Än så länge blåser det inte, igår var det bra fart på vinden och mer är utlovat.

Idag blir det inte mycket gjort här heller, vi ska väl och hälsa på hos SImon, har ju inte varit där sedan vi hjälpte honom att flytta.

Kanske vi tar oss ut med någon häst om det inte blir för blåsigt.

MagganS-B
2011-12-25 10:40
#5

God Förmiddag!

Här var -4 i natt och stjärnorna gnistrade på himlen, men nu blåser det och regnar, tvi vale! Släppte inte ut hästarna i morse, utan dom fick stå inne och mumsa på sitt hö ett tag…..

I kväll är det släktmiddag hos min bror och svägerska så det gäller att inte stoppa i sig för mycket under dagen…..

Ha det gott runtom i landet!

Tittut
2011-12-25 13:34
#6

God fortsättning alla russvänner.

Sol och fint ute, vilket gör att humöret är på topp.

Ev ska Elan och jag gå på bio i eftermiddag. POntus och pappa mekar moppe och vill inte på bio, så i får klara oss själva.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
Upp till toppen
Annons: