Annons:
Etikettbetäckningar-fölningar
Läst 2262 ggr
[Croneld]
12/22/11, 10:07 PM

Ska du betäcka 2012?

Kommer du att betäcka ditt sto/dina ston 2012?

Rösta och skriv gärna en kommentar, kanske vilket sto, eller hur många och annat av intresse. Eller går du och funderar hur du ska göra. Dela med dig av dina tankar och diskutera med andra.

Annons:
[Croneld]
12/22/11, 10:14 PM
#1

I dagsläget ser det ut som följer:

Klickade i 1 sto. Jag har planer på att betäcka Cherie 3550, hingstvalet är inte klart ännu. Funderar……

karisma
12/22/11, 10:32 PM
#2

Betäcker bara ett sto som marknaden ser ut Gråter

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
12/22/11, 10:41 PM
#3

Jag planerar att betäcka två ston, Deniz II 4745 (född 1992) och inlånade Vaquila 4709 (född 1994). Det är samma ston som jag avlat på de senaste åren, och de börjar bli gamla. Ingen aning om vad det kan bli aktuellt med för hingstval - det löser sig nog framåt vårkanten.

MagganS-B
12/22/11, 10:47 PM
#4

Planerar att betäcka Dulilla Roll, Linella Ess och eventuellt Deli Ess. Hingstvalet är inte klart…..Linella är dräktig med Gumino och Deli med Tyson…..Jag röstade bara på två, eftersom vi ännu får se!

silarp
12/23/11, 8:08 AM
#5

röstade på en.. men vi får se…
Den jag ska eller förmodligen betäcker är 3 år i vår… jag TROR det kan vara bra att få igång dom då,,, så därför betäcker jag,,, Har kanske även den gamla tillbaka då om hon inte köps tillfullo innan dess., men där är jag mer tveksam, mycket pga marknaden. Den som lever får se.

StuteriSolo
12/23/11, 8:48 AM
#6

Vi borde betäcka något av våra ston, men vi får se. De har ju udda stammar allihopa och den äldsta är född -97 så hon borde ju ge något mer tillskott till framtidens russ, vore ju kul att få ett sto efter henne och någon trevlig hingst tror Njord skulle passa bra, men han bor ju så avigt till Skrattande

Vi har ju Edgar här i länet, och han har ju också ett mycket bra temperament.

Annons:
Reko
12/23/11, 9:06 AM
#7

Jag har en treåring som ska betäckas till våren och jag skulle vilja låna ett sto att betäcka med den hingst jag har. Dessutom tror jag det är rätt tid att betäcka för att ha hästar att sälja när marknaden vänder.

HelenE86
12/23/11, 9:08 AM
#8

Jag ska betäcka mitt sto (e.Beppo) med Kapo KL.

Hon har haft ett föl tidigare (född 2010) men då med Ernst Rasken som hingst.Glad

Tittut
12/23/11, 9:43 AM
#9

Två ston ska betäckas här. Umbra 4094 och Malva 4814.

Hingstval ännu inte bestämt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tusen
12/23/11, 10:01 AM
#10

Nopp! Inga ston skall betäckas 2012 om allt går bra med fölningarna. Både Monita och Montró ska föla i juni så om allt går bra så är det fullt i hagarna. Men då de blir sålda kommer vi ta nya föl.

Faradiba
12/23/11, 11:05 AM
#11

Jag ska betäcka de jag har hemma och så planerar jag att låna in två ston. Har ju två äldre ston hemma så man vet ju aldrig om de blir dräktiga, i år går båda tomma :(

C-Ainerud
12/23/11, 11:32 AM
#12

Planen är att vi ska betäcka 3 ston,

Belinda S e. Hero,

Clea Roll e. Munter

Romette Nick e. Ernst Romeo

Alla betäcks med vår Skärmnäs Pigall Glad

palomia
12/23/11, 12:29 PM
#13

Tänkte betäcka 4 ston nästa år

Hilde e.Parat u.Mollnia ue.Zoyer

Cleo e.Parat u.Mollnia ue.Zoyer

Mareld e.Polar u.Molly ue.Dart

Paraisa e.Parat u.Raisa ue.Vagabond

Hingst är ännu inte bestämt Glad

Annons:
Prenses
12/23/11, 7:07 PM
#14

Ev. en betäckning med Glorias Alma… är inte 100 % säker ännu. funderar att sätta Jabb som hingst på henne. :)

[Tjiwi]
12/23/11, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#6 Ha, ha, det kanske är du som bor avigt till!! Flört Det är ju…hmm…några mil mellan oss kan man väl säga men skulle andan falla på för en långtur neråt så är du alltid välkommen!!

VeronicaP
12/23/11, 9:26 PM
#16

Jag klickade i kanske för jag vet inte .

Ska jag betäcka så blir det väl samma ston som betäcks om inte det ena är sålt innan dess

Erja
12/23/11, 10:08 PM
#17

5-6 ston blir det att betäckas. Hingstval är inte bestämt, beror hur det går i Finska hingstpremiering…

skott
12/24/11, 12:01 AM
#18

Jag ska betäcka minst 5 ston, Nu har jag Manicken med så de ska bli spännande att pröva honom :)

Baileys ska betäckas med Manicken

Zob-Zob ska betäckas med Manicken ifall hon inte lånas ut.

Roxette Ernst Skotte eller Manicken ännu inte bestämt mig.

Alva Race ska betäckas med Tyson II

Ravenna Ernst ska betäckas med Skotte

Sen har jag några ??? Ska Marissa Skott betäckas blir de Tyson II eller Manicken, Ska Lacerta Betäckas blir de Skotte, Manicken, eller Fantom.

2013 ska jag försöka hitta någon riktigt bra hingststation, så jag kan låna ut eventuellt Skotte eller Manicken till avel.

Emmelie93
12/24/11, 7:07 PM
#19

Vi ska förmodligen betäcka mitt sto…
dock har jag inte bestämt hingst inu…Skäms

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

ValentinoRossi
12/25/11, 10:59 AM
#20

Har två dräktiga ston som fölar i vår Ripadals Rosita med Skärmnäs Pigall och Malajka med Panter ( till salu). Planerar att betäcka om Ripadals Rosita då hon börjar bli gammal, vill ha en Polarhingst på henne så det blir väl med Maxxum hon betäcks :)

Annons:
rebeccajansson
12/25/11, 11:22 PM
#21

Vi är ju ganska sugna på att Betäcka bessy Sun rek 1.51 men vill nästan att hon går under 1.50 först. Så vi får se hur det blir. Har ingen aning när det gäller hingstval.

ryttarn
12/26/11, 3:45 PM
#22

Vi valde att inte betäcka förra året så JAritza och Jubla II ska vi nog betäcka. Beroende p åhur min arbetssituation ser ut i vår så kanske det även blir ett lånesto, men det är långtifrån klart ännu.

Precis som #7 skriver så tror jag att marknaden vänder och det är ju viss leveranstid. Jag säljer ju dessutom ytterst sällan några föl utan det brukar bli startklara hästar och då är det ju några år innan man är där….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Miica
12/26/11, 6:47 PM
#23

Jag klickade i två ston, men inget är hundra ännu. Ett sto skall iaf betäckas om allt går väl med fölning etc till våren (Winna)


johannaolofsson
12/26/11, 7:31 PM
#24

jag skrev kanske…..allt beror på om allt går bra med fölning osv för vår stjärna Zabibe som ska ha föl med Fantom. Om hon ska betäckas igen blir det med Tyson II, vill så gärna ha ett helsyskon till Zissel

Nusse87
12/27/11, 1:04 AM
#25

Vi funderar på att betäcka Lojstaidun, e.Duktig, men är inte hundra än.

Sen ev. Glorias Drama, e Patron, beroende på hur hon vuxit och utvecklats under vintern eftersom hon bara är tre år.

[Croneld]
12/29/11, 7:47 AM
#26

Till Cherie 3550 sitter jag och tittar på hingstar, vill ha någon som är lite större och inte har Granitblod för % skull. Då är det många som trillar bort.

Tusen
12/29/11, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#26 Får jag tipsa dig om vår Panter 593? Oskyldig
Han är slutmätt till 125,5 cm, har en lite udda stam och ett mycket trevligt temperament. Sen bor vi ju inte alltför långt bort.

Annons:
carcha01
12/29/11, 4:07 PM
#28

Nej, tyvärr! Gråter

Eftersom ingen ännu har varit intresserad av att köpa 2010 års föl trots bra möderne och topphingst (Darius Roll) på fädernet betäcker jag inte i år heller.

Synd när man har ett bra sto och betäcker med de bästa hingstarna att det inte verkar finnas avsättning för fölen! Obestämd

janehellen80
12/29/11, 4:56 PM
#29

Betäcker ingen nästa år… utan väntar till jag kan betäcka alla ina ston året därpå .. då blir det ev 3 st ..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Ernst-Romeo
12/29/11, 11:06 PM
#30

Vi planerar betäcka

Kålmans Poppis E Polar

Ljungens Hilda E Skotte

Taran Tella E Ripadals Benni

2 blir med Ernst Romeo men funderar på att betäcka någon med annan hingst

stutericellys
12/30/11, 7:52 PM
#31

Hej!

Ska jag låta betäcka ett russ så blir det min Skorveluva Dandocka e.Vagabond men hon blir 24 år….så jag funderar om hon är för gammal nu?.Hon fick senast föl för 2 år sedan.Haft lätta fölningar.

Hälsn Åsa

skott
12/30/11, 9:23 PM
#32

#31 Blir hon dräktig och är frisk för övrigt så är de ingen fara att betäcka henne. Vissa ston mår mkt bättre av att bli betäckta i hög ålder.

Gnistra
12/31/11, 8:37 PM
#33

Jag planerar att betäcka Soja med OkiDoki 649, filurar även på Qrumelutta men där tvekar jag än…

Upp till toppen
Annons: