Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1010 ggr
StuteriSolo
2011-12-19 07:38

Godmorgon 11-12-19

Godmorgon i landet!

Här snöar det fortfarande, vi har nog fått 5-10 cm under natten.

Vi köpte en julklapp åt oss själva igår, en tvättmaskin som centrifugerar varje gång man tvättar, nu kör jag andra maskinen och kan tvätta flera handdukar på en gång, härligt!

Butiken idag, Peter far iväg till Norge idag och jag hoppas han får en kort vecka så han inte kommer hem på lördag…

Annons:
PernillaJ
2011-12-19 08:23
#1

God morgon!

Har skottat boxar och snö, en fysiskt ansträngande vintermorgon så här långt. Och det yr fortfarande vitt i luften, -4 grader.

Nu ska jag skeda i mig yoghurt och sedan fara till veterinären och hämta litet medikamenter. Idag får min fyrhjulsdrivna bil (Volvo V70XC AWD) bekänna färg (gråmetallic?) och visa vad den går för för första gången sedan jag skaffade den - det är nog åtminstone en decimeter snö på uppfartsvägen. Hoppas plog-Börje dyker upp under dagen.

Tittut
2011-12-19 09:14
#2

God förmiddag!

Snö här också, riktigt härligt! Tyvärr nollgradigt, men får hoppas att det sjunker lite i alla fall.

Passhögen väntar!

Ha en riktigt fin måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
2011-12-19 09:18
#3

Här är också nollgradit, och dt snöar som tusan. Det hade kommit nästan 15 cm snö, lilla hunden sjönk ner till magen när hon skulle följa med till stallet Skrattande

MagganS-B
2011-12-19 10:23
#4

God Förmiddag!

Här är inte nåt härligt vinterväder! Plusgrader och reg! Visserligen ligger lite vitt på marken, men det försvinner nog snart. Regnat har det gjort i flera dagar så alla kanaler och diken går fulla och mina hagar ser ut som swimmingpooler! I går fick hästarna gå till skogen där det är lite torrare…..

I dag blir det lite stök och bök, min mamma åkte in på lasarettet i morse, har haft kräksjukan så hon var alldeles matt och slut, hjärtat orkar inte riktigt med såna strapatser när man är nästan 90! Antagligen skickar dom hem henne i eftermiddag…..man brukar inte få stanna länge på Visby Lasarett!

Ni andra, ha en bra måndag!

garrilina
2011-12-19 18:44
#5

God kväll, här snöar det fortfarande blötsnö snöat snart 2 dygn nu tur att det inte är ymmigt och att det blir en paus då och då. Fint med det vita men föredrar kall snö…

2 arbetsdagar kvar. Sonen ringde idag och meddelade att han ramlar in på torsdag morgon bra så får vi hjälp med hästar na då dottern åker upp med pojvännen till Umeå på torsdag för julfirande där.

#4 Aktningsvärd ålder

Upp till toppen
Annons: