Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 785 ggr
StuteriSolo
2011-11-28 06:27

Godmorgon 11-11-28

Godmorgon i landet!

Minusgrader ute och klart, en himla oreda på gårdn efter stormen i lördags, Simon plockade iordning på en del plåtar från veden igår kväll.

Idag butiken och före får jag se vad jag hinner, finns massor att göra!

Annons:
Prenses
2011-11-28 07:28
#1

Gomorron! Äntligen har det slutat blåsa. I lördags och igår blåste det jättemycket också här i Finland, men nu är det lugnt och skönt. Inatt har det dessutom kommit snö och just nu snöar det faktiskt. Dock ingen minusgrad så det är skönt iallafall.
Idag ska jag ta och sätta bjällrorna på ponnyerna och gå ut på en promenad i snövädret. Diva är som vanligt piggare denhär årstiden så få se om man drattar i diket med henne. ^^

Tittut
2011-11-28 08:33
#2

God morgon!
En minus och ett tunt snötäcke här. Det krasade under hästarnas hovar i morse.

Snart dags för telefonmöte, bäst att sätta fart.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
2011-11-28 09:48
#3

Avatar för Lena Lindblad

Flyttade en dubbeltråd/Maggan

2011-11-28 08:41Lena Lindblad

Nu har lugnet lagt sig. Vi har haft en rejäl storm. Tog in hästarna i går vid 15 pga av att de sprang och det blåste och öste ner regn. jag skulle iväg och ville inte lämna Malin med att ta in 10 hästar själv i blåsten. Sedan blev det värre och värre. Kom hem igår kväll och konstaterade att alla byggnader stod kvar. fodrade för natten och gick in. Sov dåligt det dånade som åskan gick i natt. malin kom vi 1 och kunde inte sova fick sova bredvid mig i dubbelsängen. I morse låg det massa grenar överallt, staketen och hagarna var intakta (man vet ju aldrig för det är mörkt när hästarna går ut och mörkt när man kommer hem ….) började med en inspektionsrunda. Men en av hästtransporterna hade blåst tvärs över gårdsplan och stod i andra änden och soptunnorna förstås de hade åkt iväg. Idag skiner solen och det är tyst och lugn ser ut att bli en fin dag.

MagganS-B
2011-11-28 09:52
#4

Hallå alla!

Finns ni kvar efter stormen???? Eller har ni flugit er kos? Här var det ett herrans oväder i natt, stormade så jag trodde huset skulle välta + att det ösregnade!

Nu håller jag tummarna för att färjan tar med hästar i kväll, men det har ju lugnat ut betydligt!

Ha en bra måndag!

PernillaJ
2011-11-28 10:59
#5

God förmiddag!

Jodå, jag finns kvar - här stormade det inte speciellt. Däremot kom den första snön för säsongen i går eftermiddag. Några centimeter, ovanpå leran. Vitt och fint blev det. -2º i morse när jag släppte ut pållarna, men nu skiner solen så det är nog varmare nu.

Jag ska strax fara till soptippen och slänga litet skräp, och göra en del andra ärenden i Noret oxå. I kväll blir det höstmöte med Siljans Travsällskap.

MagganS-B
2011-11-28 11:08
#6

# 5 Blev ingen transport i kväll, för höga vågor!

Annons:
PernillaJ
2011-11-28 11:11
#7

#6 Förstod nästan det.

murkla
2011-11-28 22:27
#8

Den lilla snötäcket vi fick i går ligger kvar i dag med.

Och solen kom fram lite i dag.. penlar melan plus och minus här….

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Upp till toppen
Annons: