Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 958 ggr
karisma
2011-11-25 06:01

God morgon 2011-11-25

Morgon där ute

Kolsvart ute takdropp +9 och det är slutet på november, vart fa… är vintern med vit snö och kyla.Skulle fota en av unghästarna för försäljning som går på lösdrift men det skulle bara bli reklam för roslagslera fy så de ser ut i hagarna. Ett tandhyginst besök står på schemat för dagen och kanske få upp något adventspynt.

ha en bra fredag på er

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
StuteriSolo
2011-11-25 06:13
#1

Godmorgon i landet!

Varmgrader här också, det verkar ha slutat blåsa så mycket. Inatt lät det som om huset skulle flyga iväg.

Idag ska jag iväg till finland med Peter och företaget han jobbar på. Det blir intressant, hemma igen på södag. Egentligen är det alldeles för mycket på gång i helgen för att jag ska ha tid att vara ledig, men man får ju passa på när företaget bjuder.

Massa att fixa innan, mest i butiken

MagganS-B
2011-11-25 07:48
#2

God Morgon!

+ 8, grått sydlig vind, blåser! Man kan tro det är 25:e mars i stället för november. Här varnar dom för att låta hästarna gå ute och beta! Kan finnas mögel i gräset som framkallar kolik…..är väl likadant i hela Sverige antar jag. Jag har lite svårt att låta hästarna gå i svart hage eftersom jag inte har nån och när dom inte vill ha mer hö så går dom och plockar i det gamla gräset. Hur gör man? Går med blåslampa över 1 tunnland?????

I dag blir det ICA Maxi som får besök av mig, två notor! Sen lite andra ärenden antar jag…..

Ha en fin fredag!

garrilina
2011-11-25 22:20
#3

God kväll! Här låter det som taket håller på att lyfta från huset stundtals det ska bli spännande i morgon när det blir ljust och se vad som inte står där det ska. Ändå så är nog våra vindar lugna, sambon ringde nyss och sa att de hade över 1 m högre vatten uppe i Alta och där sonen jobbar i Bodö så hade de upp till 10 m höga vågor just nu .

Har tillbringat dagen hos pappa i dag där vi fixat gardiner inför advent, bakat lite saffransbröd och dumleformar samt lagat mat, blev en heldag.

Nu sängen och ladda inför morgondagen, få se om det hinns med både byte av gardiner och ljusstakar.

Upp till toppen
Annons: