Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1062 ggr
karisma
2011-11-20 08:55

God morgon 2011-11-20

Morgon där ute

Grått och 0-gradigt ute riktigt burrväder Ska göra så liite som möjligt ute idag vill vara inne med brasvärme och pyssla. Ni får ha en bra söndag än vad ni gör och hoppas ni har bättre väder

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
PernillaJ
2011-11-20 09:31
#1

God morgon! Grått och rått även här, det regnade när jag släppte ut hästarna. Halt som tusan fläckvis på stallplanen, man får gå försiktigt.

Jag har haft uppror i stallet de senaste nätterna, eftersom Volita sedan i fredags sover i eget rum. Hennes box ser ut som tredje världskriget på mornarna, det är inte precis lättmockat. Jag har förklarat för henne att stora flickor som snart är 7 månader gamla är mogna för halvtidsavvänjning, men hon håller inte med… Nå, det lugnar nog ned sig snart.

Fast värsta boxen att städa är nog ändå den där Deniz och Dotra bor: ston med föl är ingen lek. De drar en hel del spån. Ser fram emot att slänga ut Deniz i lösdriften om en månad eller så (Dotra är sent född).

Jag ska fara till Siljansnäs där det är julmarknad idag, och så ska jag se till Vala som har litet bärrandsröta och behöver pysslas med.

garrilina
2011-11-20 10:53
#2

God förmiddag! Grått och regn även här och kring 4 grader, åter en sån här dag då det inte blir riktigt ljust.

Förutom det dagliga stallpysslet så tror jag det blir lite uppackning av någon flyttlåda idag igen, förstår nu att jag använde fel strategi när jag packade ner rubbet istället för att sortera ut då, tar sån tid nu istället.

Skjuts till tåg på em. för den dubbelboende dotterns pojkvän också, blir många t.r. Umeå - Hudik - Umeå just nu. Ska åka in på kyrkogården och tända ett ljus på min mammas grav då också 5 månader hon gick bort i dag.

Ha en bra dag i gråvädret!

Tittut
2011-11-20 11:15
#3

God förmiddag!

Just tillbaka i stallet där Lissa och Valkyria fått komma ut till de andra, och det har gått jättebra så här långt. Lissa är inte mycket hanterad, men är trygg och väldigt nyfiken till sättet, så jag tror hon kommer att bli tam rätt snart. Emrik tyckte det var spännande med en ny tjej i hagen, men fick inte komma nära ännu.

Ska tillbaka på eftermiddagen innan det blir mörkt och se hur det ser ut, men är det så här varmt som det var i natt, får de gå kvar ute i natt igen.

Nu kafferast!

Ha en fin söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
2011-11-20 12:20
#4

God middag i landet!

Tio minus i morse, nu är det bara fyra och molnen börjat hopa sig.

Peter har susat iväg med destination Norge, hästarna har fått en bal och vi ska snart ut med några hästar.

Simon har hittat ett hus att hyra i en grannby, få se om han tar det!

Utlovat snö senare idag, man kanske skulle plocka undan litet mer ute?

juventus
2011-11-20 17:12
#5

God eftermiddag alla russvänner! är på strålande Coolhumör trots det dåliga vädret har nämligen kört Gubb o Gumlopp på Mp-travet med underbara Lill-Einar som kämpade till sig en tredjeplats trots en väldigt tung bana och inte nog med det så tävlade två av våra elever med Travskolans shettisar de var jätteduktiga båda två de kom två och sexa.Glad

Måste avsluta med att tacka alla i Mptk att vi fick vara på detta trevliga arrangemang!!!!!Glad

Tittut
2011-11-21 10:02
#6

# 5 Kul att höra hur det går med Lill-Einar! Våra fina gossar, de har etsat sig fast!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
Upp till toppen
Annons: