Annons:
Etikettkör-travsport
Läst 2112 ggr
Impulz
2011-11-17 17:34

Premiärtur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så fick jag äntligen köra med min nya vagn och sele! Nu är jag ju helt grön på det här, så om något ser tokigt ut så får ni som kan gärna säga till, har aldrig selat med denna typ av sele förut.
Hyppsen har vilat i 1 månad så han är inte precis fin i kroppen nu men väldigt pigg, han var mer inne på fullt ös medvetslös än dressyr som jag varFlört

men ett steg närmare körtävling iafSkrattande

Annons:
Impulz
2011-11-17 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild!

Imorgon hinner jag förhoppningsvis testa Kyra oxå.

[Russ-park]
2011-11-17 17:44
#2

Det ser jättefint utt - uppselingen är perfekt, den fina russ går snygt och lugnt på bettet så det blir nog också körtävling till våren, - lycka till.

Kanske du skulle lägga lite mjukt material på bröstan ?

Russet är i fint skick til körning ( får gärne ´tonse´ lite utan att våra fett )  …

Hoppas vi ser flera bilder ifrån er ?

Mvh bj / dk

[Tjiwi]
2011-11-17 18:22
#3

Tycker också det ser helt perfekt ut! Glad Trevligt att se! Lycka till med dina ponnyer!

garrilina
2011-11-17 20:27
#4

#0 Ni ser så fina ut Sandra! Tänker du byta ut travtävlingarna?

GranoStall
2011-11-17 21:37
#5

Vad kul Sandra blir det körning för hela slanten nu? Vad är det för märke på vagnen?

//CeciliaSkrattande

Impulz
2011-11-17 22:19
#6

Så bra, då har jag klarat att få på utrustningen oxå! Jag ska ha selunderlägg sen, det visade sig att kardborren på de jag har inte nådde runt denna selen, med undantag av ett och det låg såklart i tvätten. Sen är ju tömmarna för korta också som ni kanske ser *suck*, men det får nog bli travtömmar ett tag nu så får jag försöka köpa längre bruna tömmar senare, det är inte precis gratis att köpa nya.

Nej, jag har inga planer på att sluta med trav men jag har tyckt att körning verkar kul i åratal, så nu gör vi ett försök! Jag har ju egentligen ingen aning om vad jag gett mig in på, med undantag av en lektionen jag fick av Marika på Gotland i somrasSkrattande 

Cecilia; Den är från Drive Out

Annons:
Impulz
2011-11-18 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och här kommer en bild på Kyras första tur idag, i betydligt gråare väder så det var svårt att få några bilder.

LinnJ
2011-11-18 15:41
#8

#7 Fint ekipage!

[Grabbarna-A]
2011-11-18 18:05
#9

Jättefina ekipage Glad

Jag gillar vagnen, men vilken av deras vagnar är det? Har inte sett den på deras hemsida…

Impulz
2011-11-18 21:16
#10

Tack!

Jag vet inte, har bara fått höra Drive out rockard utav säljaren, men det kanske är nya modeller nu? Den är ju några år gammal, den är från 2005 enl henne. Marika har en liknande, har för mig att hon sa att hon hade beställt sin direkt från Drive out, så du kanske kan fråga henne om hon har bättre koll på detGlad

Tusen
2011-11-18 22:23
#11
Impulz
2012-02-26 10:43
#12

Så var även tävlingsdebuten avklarad! Igår startade vi dressyr och precision lokal Lätt B i Sala.

Hyppsen var verkligen jätteduktig, han har ju aldrig satt sin fot i ett ridhus och klarade det galant, tittade till på en spegel direkt när han kom in och sen var det inget att bry sig om heller. Det blev inte den bästa programkörningen vi har gjort, men det berodde nog mest på mig. Har alltid haft problem med att komma ihåg program och banor. Så en felkörning blev det och sen blev jag nog för spänd i handen när jag försökte koncentera mig på att komma ihåg vart jag skulle att han oxå blev spänd, vilket gjorde att han nickade lite ibland och halten blev det sämsta vi någonsin gjort. Men 62 straff blev det till slut iaf. Hade jag inte kört fel och fått 5 straff, så hade vi vunnit dressyren!

Precisionen då? Ja, det var väl mest för kul vi deltog där, när jag ändå var på plats. Varken jag eller Hyppsen har ju någonsin tränat på precision ens så när vi körde igenom 1a var det med noll erfarenhet, 1 boll ner blev det i början när vi inte riktigt visste vart vi hade varandra, han visst inte riktigt vad jag ville och jag visste inte riktigt hur "mycket" jag skulle styra honom. Jag startade med tanken att nu ska vi testa och ha kul, det viktigaste är inte att jag säkrar runt i samlad trav, de är så tråkigt. Så vi travde på rätt frisk på sina ställen och provade ett par snäva svängar. Och jag kom dessutom ihåg bananSkrattande

Totalt så är jag väldigt nöjd, varken jag eller ponnyn har ju fått någon hjälp med träning med undantag av den timmen jag fick lära mig grunderna i körning utav Marika i somras och vi har ju faktiskt bara tränat i knappt 3 månader här hemma på en liten ridbana med en massa snö. Bara att kunna hantera tömmar och spö tillsammans är ju inte de lättaste har jag märkt! Sen tycker jag faktiskt att hyppsen har lärt sig ställning, böjning och form fantastisk bra på så kort tid och det med en grön kusk.

Men att komma som nybörjare är inte lätt, trots att jag tycker att jag läst TR massor, för allt står uppenbarligen inte där. Det är en massa saker som ingen säger någonting om och som man tydligen förväntas veta bara.

garrilina
2012-02-26 11:40
#13

Kul att läsa Sandra, grattis till premiärtävlingen!

Lycka till framöver!

Annons:
Faradiba
2012-02-27 07:36
#14

#12 det är lättare när man är ny att tävla med ett lag, då har man flera kring sig som kan lotsa en rätt.

Kolla med den klubben du tävlar för om det inte finns ett lag eller om det finns fler som vill vara med i ett lag.

Stort Grattis och lycka till!!! Skrattande

[Tjiwi]
2012-02-27 08:33
#15

Jättebra jobbat! Kör på, Grattis! Glad

murkla
2012-02-28 09:37
#16

SÅ mysigt .. Nu blir man själv sugen på att ut o köra.. Väntar några månader till. Skrattande

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

Upp till toppen
Annons: