Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1381 ggr
Tittut
11/17/11, 8:39 AM

God morgon 2011-11-17

En vacker men kall morgon idag också.

Blir pappersjobb av olika slag hela dagen, men måste också ge mig av och hämta ett hölass innan kvällen.

I morgon bär det av till Småland för att hämta två fina stoföl, Gerd från Lojsta Hed och Lissa från Rungegård. En ljusbrun, vacker dotter till Juniper 530 och Fartina 4800, som jag fick span på i somras i en hage, och köpte på stående fot.

Det ska bli kul att se vad det blir av dessa fröknar.

Hoppas ni får en fin torsdag allesamman!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
VeronicaP
11/17/11, 9:09 AM
#1

#0 Lycka till med dina nya russ

God morgon

Här började morgonen med att 2 st av stona hade kommit ur sin sommarhage, de hade väl kommit på att där inte var någon ström då de håller på att lägga nya elledningar i marken och de hade lovat mig att de skulle vara färidga igår hm men de var de ju inte , så jag fick mig en härligt promenad med Wendii och Via och de blev en lång extra runda då jag inte kom över där jag kunde sendda då där var uppgrävt , men de var ju snälla båda 2 även om där kom en lastbils j-vel som hade lite svårt att fatta att man kanske ska köra försiktigt när man går med hästar på vägen och allra helst då den ena var bara i grimskaft och den andra bara en grimma hm

Gräv gubbarna fattade nog att jag var lite irriterad när jag kom gåendes på vägen för när de såg mig så började de sätta ihop stonas hage ;) så jag sa att vad bra då kan jag få ström i deras nu då och när kommer ni att vara färdiga med hingstarnas ;)

Ha en bra torsdag

StuteriSolo
11/17/11, 10:13 AM
#2

God förmiddag i landet!

Halvklart väder här, och tre plus, igår kväll var det tio plus, känns verkligen som november??

Mysli blev vinterskodd igår, fast det känns ju litet fånigt att brodda när det är tio plus och lerigt igen…

Har hunnit med att fixa en del av vinterhagen, vi ska göra en grind där nere där balen körs in, så vi måste greja till itet där, byta grindstolpar och så.

Annars butiken, och ikväll middag hos svärmor

MagganS-B
11/17/11, 11:19 AM
#3

God Middag!

Här är det grått, mulet och blåsigt i dag, har varit -1,9 i natt. Kjell klipper dom löven som är kvar på gräsmattan, är nog kyligare att sitta på åkklipparen den här årstiden…..

Själv håller jag på att fixa transport till Lova och magmedicin till Lippu som har fått tillbaka sin lösa mage (därav borttagande av tillsaluannonser!). GER bort henne till den som orkar försöka få henne bra!

I övrigt, ha en bra torsdag!

Upp till toppen
Annons: