Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1281 ggr
Tittut
2011-11-15 08:43

God morgon 2011-11-15

En vacker morgon här i Odensala. Ska snart iväg till tandläkaren, men det blir lite arbete innan dess.

Dagarna går snabbt, halva november passerad och snart är det advent och jul och allt vad som nu komma skall.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
MagganS-B
2011-11-15 09:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God förmiddag!

Skall strax ta förmiddagsfika! Måste bara läsa lite om dom viktiga foderstaterna till russ först…. ;)

Mina russin är i alla fall utsläppta tillsammans med morgonhöet! Om det inte blir regn skall jag räfsa ihop de sista löven i trädgården! Kjell har ont i ryggen så jag får nog ingen hjälp!

Ha en bra tisdag!

VeronicaP
2011-11-15 10:21
#2

God förmiddag.

Här har solen kommit fram efter varit en väldigt dimmig och kylig morgon.

Idag saknar jag lilla Doc Hudson som vi var och lämnade på travet igår för vidare färd till Danmark . Jag hoppas verkligen att de ny ägarna ska trivas lika bra med honom som han betyder för mig , en av mina favoriter här i hagen har han allt varit och tar man bara tid att umgås och kela med honom så får man en vän för livet .

Annars händer det nog inte så mycket idag lite tömkörning med Edwin ska de väl bli men annars ska jag ta det lugnt för de säger min kropp att jag ska göra ;)

StuteriSolo
2011-11-15 11:46
#3

God förmiddag i landet!

En alldeles strålande dag här, hade gärna velat faa ut med någon häst före jobbet, men det blev städning av resterande marsvinsburar istället.

Trixi börjar bli en smula korpulent, så vi borde verkligen föröska hinna med litet fler hästar under veckorna.

Annars butiken idag, Peter är i skogen och plockar upp vindfällen, det har trillat en hel del under sommaren på vårt hygge. Sara är hemma och sjuk, ohc SImon fick åka på äventyr till Pajala idag.

PernillaJ
2011-11-15 12:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#1 Sicken fining!

God dag! Solen skiner på mig idag.

Jag var på föredrag i Rättvik i går kväll, "Den varmblodiga travhästens exteriör". Jag var inte förberedd på att det skulle vara en praktisk del också, men plötsligt dök det upp fyra hästar (3 vbl och 1 kbl travare) i körhallen och vi fick gå ut och exteriörbeskriva dem. Lärorikt! En kul kväll, trots att jag var litet baktrött efter Lojsta-helgen.

Idag har jag fortsatt umgås med Lojsta-fölet Rodfos. Grimma på och grimma av går utan större problem, jag kliar och berömmer honom. Han verkar ha ett riktigt bussigt psyke, lugn och trevlig att jobba med. Vi fick assistans av Odd idag och ägnade oss åt litet lätt ledträning. Nu går "Roffe" i rundilen, det var nog skönt att få komma ut igen efter några dagar på box. Ska bli spännande att se om jag kan fånga honom, jag har planerat att ta in honom igen om ett par timmar.

MagganS-B
2011-11-15 12:29
#5

Han var riktigt fin Penilla!

Tittut
2011-11-15 13:50
#6

# 4 Tycker de verkade lugna och trevliga de allra flesta Lojstabarnen. Verkade ta det mesta med ro.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
murkla
2011-11-15 16:05
#7

#4 vilken snygging. Å är de Lojsta föl, Gillar färgen.

Eftermiddag här i Malung.

Har jobbat natt och besiktat bilen, Måste ombesikta den… inte lika roligt. Varit på info om bemanningsresurs  som ska starta nästa år så man kan komma upp i tjänstgrad, ,,, Tagit fram inom Vården.

Snart hästarna…. Go kväll med huvudvärk,

Ha de bra alla..

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

C-Ainerud
2011-11-15 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Godeftermiddag! Vår erfarenhet är också att lojstabebisarna är lugna och sociala, lilla Brolle blev dock deprimerad av ett dygn på box men är nu pigg och glad igen när han fick komma ut till de andra.

Upp till toppen
Annons: