Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 965 ggr
StuteriSolo
2011-11-14 10:03

Godmorgon 11-11-14

Godmorgon i landet!

Solsken och någon minusgrad, jättehärligt ute!

Har hunnit med en del före jobbet, och en härlig promenad i skogen med hundarna.

Nu butiken och sedan blir det handla och middag.

Annons:
PernillaJ
2011-11-14 10:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God förmiddag! Solsken idag, frost-frasigt i gräset - undrar om det ska bli vinter snart.

Jag kom hem i går kväll efter Gotlandsutflykt. Ankom till Visby sent fredag kväll och åkte hem igen tidigt söndag morgon, så det var en kortkort vistelse.

Alltid magiskt att få vara delaktig i fölskiljningen på Lojsta. Man hör oskodda hovars mjuka tramp mot jord och barr. Så ser man flocken komma travande fram ur skogen och 91 baggar forsar genom grindhålet in på premieringsplatsen… härligt.

Resan hem gick kalasfint, fyra gulbruna hingstföl stod lugnt och snällt i släpet och åt hö. Vi lastade om i Heby, två hingstföl åkte till Norberg och ett stannade på Mossboda gård. Och själv har jag ett nytillskott i stallet, lille "Roffe" som står inne och funderar över var han hamnat någonstans. Han har sällskap av ettårsvalacken Delling i boxen bredvid, de ska få gå ut i hagen tillsammans i morgon eller så.

På bilden Duva 4513 med avkommorna Rodfos (gbr f 2011 e Tyfon 617) och Skogsduvan (fx f 2009 e Timon 533), foto: Kajsa Brammås©

VeronicaP
2011-11-14 12:03
#2

God middag

Här är man sleten efter morgondagens tävlingar i Mantorp , tycker nog att de kan börja kl 12.00 som alla andra på sina tävlingsdagar och tänka på oss lite långväga så vi slipper gå upp innan f-n är vaken ;)

Idag blir en lugn dag då min kropp behöver återhämtning hela dagen.

Ska iof in på travbanan idag och lämna en shettis som ska flytta till Danmark, ska bra försöka lista ut när jag behöver vara där inne.

Ha en bra måndag

Upp till toppen
Annons: