Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1400 ggr
StuteriSolo
10/27/11, 7:51 AM

Godmorgon 11-10-27

Godmorgon i landet!

Mulet och underkylt regn och dimma, någon som vill ha det vädret? Det var spännande att köra Sara till bussen, den var något senare än vanligt också…

Butiken idag, ikväll litet stillsamt 50-års firande innan hemfärd och middag, lutar åt att det blir sen middag tror jag visst!

SImon är ledig idag, och Sara slutar tidigt och hoppas på bättre väder så hon kan ta ut någon häst

Annons:
Tittut
10/27/11, 8:22 AM
#1

Morrn!

Grått och mulet så här långt, men det gör inte så mycket för mig, för det är som vanligt inomhusarbete hela dagen.

Tackorna är nyklippta och vackra, så de kanske tycker det är lite murrigt, men det får väl äta sig varma.

Ha en fin torsdag, och tänk på att det snart är fredag igen!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
10/27/11, 8:26 AM
#2

Vissa dagar vill man inte stiga upp! I dag är en sån dag. Regnet strilar ner och det är allmänt grått och trist! Hästarna måste dock ut och ha mat, så även om man vill ligga kvar i sängen så går det inte……Verkar vara en städ-, tvätt- och bakdag i dag!

Ha en bra torsdag!

PernillaJ
10/27/11, 10:43 AM
#3

God förmiddag! Grådisigt även här, milt och fuktigt väder. Förra året kom den första snön 19 oktober - den som till allas förvåning faktiskt låg kvar hela vintern sen. I år är det "vanlig" höst med barmark och lera.

Jag har ringt och bokat övernattning i Västergarn inför Lojsta-föl-hämtning om några veckor (#2 du klarar dig den här gången, Maggan Flört). Ska bli skoj! Har oxå bokat in hästtransporten på service, bromsarna behöver "som vanligt" trimmas - jäkla påskjutsbromsar att krångla! Och så blir det en ny övre baklucka och allmän rundsmörjning. Jag har ett gammalt Ume-släp, 1988!; det har gått ett antal mil men är gediget byggt och rullar så fint.

Borde väl följa Maggans exempel och städa, men har ingen lust. Kan möjligen ta mig samman och köra en tvätt.

[Croneld]
10/27/11, 4:54 PM
#4

God middag! Ska på peronalfest idag, ska bli trevligt. Det vankas tre rätters middag.

Sen en sista arbetsdag innan höstlovet, ska bli skönt att vara ledig lite. Jag hoppas på att hinna mkt med russen.

IdaBabe
11/5/11, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Undrar om någon har bilder på fölen från lojsta hed 1999? GladLetar efter bilder på Susen 921, E Juventus 468 o U Ann 2565.
De e han på bilden, fast vill se bilder från föl-tiden Glad

Upp till toppen
Annons: