Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 5853 ggr
garrilina
10/22/11, 7:40 AM

God Morgon 11-10-22

God Morgon!

Uppe med tuppen även idag, sambon skulle iväg på älgjakt, så då vaknade även jag…. Har inväntat ljuset så nu blir det hästarna, utsläpp och morgonfodring av de som står inne. Blir en tur till stan med min pappa för att veckohandla åt honom sedan resten av dagen ska ägnas åt tvätt tror jag.

Satt och läste gårdagens morgontråd och insåg vad kul om man kunnat åka på avelskonferens, nått år kanske det blir även för mig.

Ha en bra lördag!

Annons:
PernillaJ
10/22/11, 7:52 AM
#1

God morgon!

Har släppt ut de två (sto med föl) som står på stall och gjort klart stallarbetet. Litet moln men inget regn, och sisådär +5º.

Jag hoppas att alla på russkonferensen har det skoj i Bunge, och att det blir givande diskussioner och möten. Den här helgen är jag hemma, men jag åker till Gotland om tre veckor för att hämta hem mitt Lojsta-föl 12/11; en resa som jag ser fram emot.

Nu ska jag skeda i mig en skål yoghurt, och sedan fara till ByggMax och köpa några buntar cellplast-isolering. I morgon kommer grävmaskinen och lägger ner vattenledning till stallet, senare i veckan kommer rörmokarna och kopplar in vattnet. Hurra!

[Croneld]
10/22/11, 8:17 AM
#2

God morgon!

Har stått en stund i fönstret på övervåningen och tittat på hästarna. Tigerlilja går med de andra i flocken som hon aldrig varit borta, de andra försöker jaga henne lite då och då. Men hon hänger sig kvar och ser nöjd ut och tränger sig på väldigt nära.

Det kändes lite vanskligt att  släppa ut henne till de andra i skymningen men på stallplan utanför där jag har mitt stall var det storslakt av grannarnas lamm och kalvar. Då var det bättre att släppa ut henne, de är ju trots allt hennes gamla polare.

Idag blir det målning i stallet, en sväng till skroten och så ska jag nog elda om det inte börjar att blåsa.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
10/22/11, 8:45 AM
#3

Godmorgon i landet!

Mulet här, rapporter om snö längre bort i kommunen men här har vi plusgrader.

Butiken idag, Peter ska fixa en traktor och sedan ska vi kanske iväg och fira Lilja som fyller fyra år idag.

Få se om det blir något hästande idag, beror på vädret

VeronicaP
10/22/11, 9:16 AM
#4

#2 Hon ger aldrig upp ;) Vad skönt att de är lugnt :D men hon är ju van vid att gå i flock så hon vet ju hur man ska bete sig Flört

Morrn morrn idag är de innebandy som står på schemat mellan sonen ska till Varberg och spela match idag så det kommer att ta sin lilla tid.

Ha de gött idag

Upp till toppen
Annons: