Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 911 ggr
StuteriSolo
10/19/11, 8:52 AM

God morgon 11-10-19

Godmorgon i landet!

Reng och rejäl blåst idag, men himlen ser redan ljusare ut så jag hoppas regnet försvinner, det räckte med det som kom igår och inatt.

Tidigt på jobbet, jag fick skjutsa Sara till skolan så hon skulle hinna duscha och vi elda så det blev nog varmvatten.

Simon jobbade natt igår med, får se om han har jobb idag med. Från 1 november har han fast jobb, så himla bra!!

Butiken idag för min del, Peter skulle röja litet på gården inför vintern, och ge hästarna säsongens förta bal.

Annons:
Tittut
10/19/11, 11:32 AM
#1

Grått och murrigt här, en riktig höstdag. Har varit ute och farit på förmiddagen, och nu känns det som att jag ska hålla mig inne ett bra tag.

HA en fin onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
10/19/11, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God dag!

Växlande molnighet men uppehållsväder här. Jag fick klart litet skrivjobb i morse, och har sedan ägnat mig åt att städa och sortera (flytta runt) pappershögar. Nu är det lunchpaus, sen tror jag att jag ska gå ut och fixa litet runt huset. Bäst att passa på när det är fint väder.

I morgon ska jag åka till Stockholm för styrelsemöte i familjeföretaget, blir säkert en trevlig men en - ur andra synvinklar - improduktiv dag, med en massa timmar på tåget.

MagganS-B
10/19/11, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God Eftermiddag!

Här händer en del så man glömmer att skriva…..

Hösten har kommit även till Gotland, det har regnat lite och det blåser. Dock tittar solen fram emellanåt.

Hästarna har fått flytta hem och står inne på nätterna eftersom dom måste fodras. Dom får hö ute på morgnarna och inne på kvällarna. Har inte nån möjlighet att ha dom på lösdrift eftersom mitt gamla lammhus är för litet. Det här funkar dock ganska bra, även om jag fått dela lite på dom.

Dynar har åkt till ny matte Knivsta, och det verkar ännu efter ett par dagar gå jättebra! Alltid skönt när ens uppfödningar hamnar på bra ställen!

Till helgen ser vi fram emot Russavelskonferensen. Har nånstans minnet av den första konferensen i Nybro som jag var med att anordna…..

Bilden är Dynar på betet i Källunge tagen av Hanna Brink!

Ha en fin kväll!

Upp till toppen
Annons: