Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 784 ggr
Tittut
10/10/11, 8:51 AM

God morgon 2011-10-10

Eller god förmiddag kanske det är dags att säga nu.

Regnigt och mulet, så nu blir väl pappa blöt på älgpasset.

Hästarna är inräknade, nykastrerade valacken tempad och kollad, så det är väl dags att sätta fart med jobben.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
MagganS-B
10/10/11, 8:58 AM
#1

God Förmiddag!

Riktigt regnigt och ruskigt i dag, blir nog inte riktigt ljust verkar det som…..kan ju bli bättre fram mot eftermiddagen. Finns massor att göra med all frukt och trädgården. Fick 8-10 kg trumpetsvamp i gårkväll, skall torka en del och sylta en del, mums! Trist att rensa, men när man slipper plocka så…..

I morgon skall vi hämta Deli hos Lena, äntligen så blev hon dräktig "på senheten". Får se vad dom andra surkärringarna säger när hon kommer…..

Ha en mysig måndag!

StuteriSolo
10/10/11, 10:16 AM
#2

God förmiddag i landet!

Seg morgon, vaknade vid tre inatt och somnade om halv fem, värdelöst kan jag meddela. Sara är sjuk och stannade hemma, så jag kunde lägga mig en stund igen. Hann trots det köra en maskin tvätt, diskmaskinen och greja på med staket till vinterhagen innan jobbet. Hästarna ska då inte hem i vinterhagen förrän det är absolut nödvändigt, det är mer lämpat för ankor där just nu… Beteshagarna är ju mindre geggiga iaf, även om vi nog får ställa ut en bal åt dem i veckan.

Nu butiken, handla på hemvägen ikväll, det var bra tomt i skåpen i morse…

Upp till toppen
Annons: