Annons:
Etikettallmänt
Läst 1834 ggr
aze
10/8/11, 7:52 PM

I dag "blev vi med" russ ;)

Är så glad!! I dag köpte jag ett russ sto! Fast att vi igentligen inte skulle ha nått russ förrän stallet var klart! Kunde inte låta bli ;) Lyckades övertala "gubben" så nu står hon vid grannen över vintern :)

Hon är tänkt som läromästare åt dottern då hon är lite till åren. Hoppas även på att kunna köra henne lite då hon gått på travet i unga år! Var bara tvungen att delge detta då jag är så glad :)

31 år gammal och överlycklig för ett russ :)

Hoppas ni alla får en bra lördag!

Annons:
VeronicaP
10/8/11, 7:57 PM
#1

Grattis och Lycka till med erat russ :D

Tusen
10/8/11, 10:40 PM
#2

Grattis! Du har säkert många härliga russdagar att se fram emot.Glad

Prenses
10/10/11, 1:30 PM
#3

får man vara nyfiken och fråga vad ponnyn heter ? Grattis till köpet av världens bästa ras ;)

aze
10/10/11, 8:19 PM
#4

Tack snälla :)

#3 hon heter Enomena e:Niklas  och är 21 år gammal! Men än är det krut i henne :)

Hon har stått på ridskola i ett antal år nu. Men jag minns henne starkt i från travet. Då min häst som jag tävlade var född samma år!

Kunde inte låta bli, då jag blev erbjuden att köpa henne :)

Bara på några dagar har hon "levt upp" så att säga :)

aze
10/10/11, 8:21 PM
#5
MagganS-B
10/10/11, 9:48 PM
#6

Fina Enomena! Hon kan bli stambokförd om hon visas på premiering. Läste just att du också kört på travet, antagligen känner jag dig…..Kul att hon kan få njuta av pensionärslivet i lugn och ro!

Pussa henne från mig, hon var här på betäckning hos Munter, men blev tyvärr inte dräktig!

Annons:
aze
10/11/11, 10:09 AM
#7

Kunde ju va kul att visa henne så att hon blev stamboksförd :) Men först måste jag få lite ordning på hennes hull osv. Och mäta henne för hon är ju rätt stor! Men hon har ännu glimten i ögat tycker jag!

Har hon inte en avkomma efter Munter? Var hon på ombetäckning?

Funderar på att betäcka henne men det kanske är försent? Men det spelar ingen roll för hon är här för att stanna och jag hoppas att hon kommer att trivas i Buttle :)

Ja du vet vem jag är, jag köpte Munterlina genom dig :)

Men mitt intresse svalnade i och med "tonåren" och allt vad det innebar ;) Hon kom ju till Norge och blev stjärna där :)

MagganS-B
10/11/11, 12:55 PM
#8

Dåligt minne, visst ja, duktige Chivas! Munters sista årgång!

rebeccajansson
10/11/11, 4:06 PM
#9

Jag hade betäckt o stamboksfört henne om jag var du men det var ju ett tag sedan hon hade föl vid sidan…

aze
10/11/11, 11:16 PM
#10

#8 Vad har Chivas för rekord? Nyfiken..

#9 Ja, det hade varit riktigt roligt :) Får jag henne i bra form så…

Om det nu blir så, så gäller det ju att matcha henne med rätt hingst. Vilket i si kan bli lite klurigt då hon är rätt stor..

Hon är i allafall riktigt mysig :) och idag blev det en skogspromenad i det sköna höstvädret!

MagganS-B
10/12/11, 3:06 PM
#11

Chivas gick under 2.00, minns inte med hur mycket…..Finns en liten fin hingst i Othem (tror jag!), Kanalje!

aze
10/12/11, 9:33 PM
#12

Har kollat lite på Kanalje nu efter tipset ;)

Han ser riktigt fin ut! Ja man får klura lite på den saken :)

Maxxum är ju oxå fin, men han står ju på fastlandet..

Har hela vintern på mig att fundera!

aze
10/14/11, 5:16 PM
#13

Stackars Enomena :( Vilka vassa tänder hon hade i munnen, kanske därför som hon är tunn i hullet..

Har tömkört henne i dag inget krångel där inte hon gillade verkligen att få jobba lite! Hoppas jag snart kan hitta en rockard :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: