Annons:
Etikettsäljes
Läst 2499 ggr
Anna-Uppsala
2011-10-04 19:15

Hjördis son Lennardt vill flytta hemifrån!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden går fort och i december kan lille Lennardt flytta hemifrån. Han bor just nu med Hjördis hos en fodervärd, men de vill helst inte ha kvar Lennardt efter att han är avvand. Dessutom är han ju en liten kille och behöver lekkamrater i sin egen ålder!

Därför letar jag nu efter någon som vill ha sällskap till sin egen hingstunge i vinter och fram till nästa höst, eller som har en lösdrift med flera unga grabbar tillsammans. Helst inte alltför långt från Uppsala, för jag vill hälsa på då och då och pyssla om honom.

Lennardt är väldigt snäll och mycket social, kommer när man ropar och älskar att bli kliad. Han är född den 7 juni och mor är alltså Hjördis 4483 (känd från Gotlandsrusset!) och far är Timon 533.

Eventuellt är han till salu till rätt person!

Jag tror inte han är något hingstämne (fick 37p på premieringen i somras) men han är trygg, stabil och helt orädd så han blir säkert en jättemysig rid- och körhäst. Hjördis är mycket riden och tävlad i lätt körning, och pappa Timon har ju ett antal trevliga avkommor med tävlingsmeriter inom både körning och ridning.

Jaha, var ska man lägga det här nu då? Det får väl hamna under SÄLJES, men det viktigaste är att han får någonstans att bo från och med januari eller så.

Anna tel: 0702 - 87 97 12 eller sellberg.uppsala@gmail.com.

Vill du läsa mer om Lennardt, så läs min hästdagbok på Mulen: http://z14.invisionfree.com/Mulen/index.php?showforum=81

Annons:
MadeleneJansson
2011-10-04 20:33
#1

Du kan höra med Stuteri Gullsmyra, dom har lösdrift för unghingstar någon stans i Uppland.

Kostnad 600kr/månad inkl moms. Insläpp av alla födda 2011 sker vid nyår.

info@stuterigullsmyra.se

Info tagen från deras annons på Shetlandsponny iFokus. susanne-s heter hon om du vill skicka pm här på iFokus.

Anna-Uppsala
2011-10-05 12:20
#2

Tack! Ska kolla med henne! Glad

Upp till toppen
Annons: