Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1683 ggr
PernillaJ
9/30/11, 9:20 AM

God morgon 2011-09-30

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Eller god förmiddag har det väl nästan hunnit bli. Solen skiner och det ser ut att bli ännu en kalasdag.

Jag hade en sån där riktigt effektiv arbetsdag igår, betade av flera "måsten": målade och bytte ett par grindstolpar och fixade en grind, tvättade och pysslade. Idag ska jag fortsätta utomhusjobba och banka ner stängselstolpar, kanske måla litet mer, och klista tätningslister.

När det blir dåligt väder igen (söndag?) ska jag sätta mig och göra klart stambokföringsbevisen, de ska skickas ut nu snart. Hittills har 97 stoägare betalat riksstambokföringsavgiften för ston som visats vid årets sommarpremiering. De har fått nummer 5177-5273, numren är inlagda i Blå Basen.

46 ston har än så länge obetald stambokföringsavgift. Om ägarna väljer att inte betala måste stoet visas om ett annat år. Jag har skickat påminnelsebrev, och det har gett visst resultat.

Annons:
[Tjiwi]
9/30/11, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här skiner solen oxå!! Har tänkt att städa lite så det är fint till helgen men det känns som man hellre vill gå ut i fina vädret. Kissungen har haft ner en blomkruka två ggr så det är lite jord att ta upp…..har visst glömt hur de små är…

Fåren nyklippta sedan gårdagen, så fina så. I em blir det att åka till sjukan och far igen samt vara med på möte med läkare och personal från serviceboendet, det ska bestämmas om hur det blir med lille far framöver, om han kan bo kvar där. Vi hoppas på det då en flytt skulle oroa honom mycket.

#0 Fick ditt mejl Pernilla men jag har tyvärr ingen färg i skrivaren så jag kunde inte hjälpa dig!

Bild från söndagens DM i bruks!

Gnistra
9/30/11, 9:54 AM
#2

Hej ! Här är det riktigt fint höst-väder och det fins nästan alltid en massa saker som ska göras men i dag är det nästan endast måste sakerna ute som kommer att få chansen!

Hoppas att hela russ-sverige har lika vackert väder som vi här på Gotland!

StuteriSolo
9/30/11, 10:39 AM
#3

God förmiddag i landet!

Solsken även här, det gör ju inget alls, vattnet har sjunkit undan ganska bra på gården, det är bara någon cm kvar på gräset i trädgården trots de 10 mm regn som kom igår. Så skönt att hästarna har ordentligt med ytor att gå på, så det inte blir så söndertrampat. Grindhålen mellan hagarna ser dock inte så roliga ut…

Seg morgon, blev ju sent igår kväll, vi var litet förvirrade och missade när Sara började skolan, så hon blev en smula sen trots att vi hade hunnit åka i tid. Man kan inte lyckas varje gång…

Miica
9/30/11, 2:10 PM
#4

Ja god eftermiddag på er!
Idag har jag tagit de lugnt då jag vaknade med halsont!
Har uppdaterat hemsidan lite, och nu blir de till att försöka röja lite i lägenheten, så kanske de slutar se ut som en krigszon snart ;) Man ska ju trots allt bo här!

Solen skiner dessutom, aldrig fel ;)


Upp till toppen
Annons: