Annons:
Etikettkör-travsport
Läst 1538 ggr
[Tjiwi]
9/20/11, 9:36 AM

Kom med tips och råd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som håller på med brukskörning kanske kan komma med lite tips om det. Jag var i torsdags och provade på lite med Njord och det var jättekul och väldigt svårt, framförallt att backa……..

Jag har byggt upp en liten bana hemma, en fålla att backa in i , ett gathörn och så en cirkel med ett lock man ska köra över…..

Mer råd och tips mottages tacksamt. Även bra sidor där man kan läsa på om hur det fungerar. Jag ska nämligen vara med på DM(!!) på söndag….det är massor av starter och hela två russ med, kul!

Annons:
[Tjiwi]
9/20/11, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Munnen full!!Skrattande

[Tjiwi]
9/20/11, 9:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det andra russet, Vicki Vind med ägare Therese!Glad

[Tjiwi]
9/20/11, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nordsvensken Aliz med husse Kent Nilsson förbereder en backning.

Margita
9/20/11, 10:18 AM
#4

Var körs DM et någon stans? I östergötland så klart och när, tid alltså?

[Tjiwi]
9/20/11, 1:26 PM
#5

Det är hemma hos Pinge och Elin Andersson utanför Nykil. Det börjar kl nio..tror jag!Skäms

brukskorningskusk
9/20/11, 1:37 PM
#6

Jättekul att 2 russ prövar på detta med brukskörning!!! STORT LYCKA TILL!!!

Ta det lugnt. Utnjyttja momenten. Kanske det finns några tips på Temets hemsida? Vet ju inte vad du vill veta.

Nosgrimma och stång ger straffpoäng, MEN säkerheten går först. (Använder själv stång på en häst och nosgrimma på en annan)

/A

Annons:
[Tjiwi]
9/20/11, 9:07 PM
#7

Ok, då kör jag utan, han kan köras på vanligt bett lika gärna och även utan nosgrimma. Det visste jag inte att det ger straff, där ser man! Vad heter er hemsida? Tack!!

[Grabbarna-A]
9/20/11, 9:33 PM
#8

Man kan, kunde förut iallafall, beställa från JUF deras häfte med tävlingsregler.

Där i har dom ritat upp hinder och det står vad man ska tänka på och så.

Lycka till på DM

[Tjiwi]
9/20/11, 9:34 PM
#9

#4 Första banvisningen är kl nio och första start klockan tio. Sedan är det en till visning ca 13.00-13.30. Det är 45 starter, flest ridning. Vi två med russ startar på em. Serveringen kommer att finnas!!

Margita
9/21/11, 8:50 AM
#10

Tack då vet jag

[Tjiwi]
9/21/11, 9:46 AM
#11

#8 Tack!! Glad

kristina-axtorp
9/21/11, 9:45 PM
#12

Lycka till!Glad

[Russ-park]
9/22/11, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Lycka till Ia -

Nogåt som jag tyckar  är vettigt är att lära sin hest att ´steppe´ åt sidan utan att flytta vagnen - det tar lite längre tid att korrigere, men det är mera säkert och kan användas i många sekvenser som bakning, sidoväg och på den lilla plats.

Vid vända på lilla plats får bakhjulet våra præcis utt för porten innan man börjer att köra utt.

Ser fram til fina resultater !

Mvh bj / dk

Annons:
[Tjiwi]
9/22/11, 2:39 PM
#14

#13 Tack så mycket!! Glad

Upp till toppen
Annons: