Annons:
Etikettallmänt
Läst 1408 ggr
Fidelia
9/19/11, 5:29 PM

Dött russ, skicka in lapp eller pass

Om ett russ dör, skickar man in ägarbyteslappen och skriver dödsorsak eller hela passet?

Annons:
janehellen80
9/20/11, 1:42 PM
#1

Har för mig det är hela passet som ska in …

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

QuickStep
9/20/11, 4:24 PM
#2

Jag skickade in till registrator Liselott erixson. Vet ej än idag om det blev rätt :-/

CarolaG
9/20/11, 6:35 PM
#3

Skicka in hela passet.

EmmaEgemar
9/21/11, 8:46 AM
#4

Jag har avlivat två hästar för inte så lång tid, båda pga sjukdomar. båda på slakteri så ej nödslakt. Båda gångerna tog de passet för att skicka in till jordbruksverket lr något sånt … så man kan inte skicka in passet nu för tiden. Så hur gör man då?

Tusen
9/21/11, 8:53 AM
#5

Man ska skicka in passet. Det är just det som slakterierna gör också. Det är för att dessa ska makuleras och att det inte ska cirkulera runt en massa pass på döda hästar. Vart sedan passen hamnar (hos jordbruksverket eller rasföreningen är av mindre betydelse).

Snurrii
9/21/11, 11:28 AM
#6

Kan man få tillbaka passet på något sätt sedan om man vill ha kvar det bland sina saker som ett minne utav hästen?

Annons:
Fidelia
9/21/11, 7:50 PM
#7

Ok, så längst ner på ägarbytet (de nya passen) skriver man dödsorsak och sedan skickas det in tillsammans med hela passet?

Jag har nog skickat in passen själv tidigare. Fick det skickat till mig från slakteriet.

Miica
9/21/11, 9:36 PM
#8

Beklagar din sorg Tina på denna fina märr!
/marica


Upp till toppen
Annons: