Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1205 ggr
karisma
2011-09-15 07:22

God morgon 2011-09-15

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

Solen lyser och det blåser bara lite kan det bli bättre start på morgonen. Idag fortsätter denna stress vecka med några timmar hos sjukgumnasten Undrar vad min hund kommer att gilla när folk far upp och ner hela tiden Det blir en bra övning att ligga stilla på.

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
PernillaJ
2011-09-15 07:48
#1

God morgon! Solsken hemma hos mig, 8,8º och en vacker höstmorgon. Jag har släppt ut Deniz och Dotra, passade på att avmaska Dotra (mot spolmask) eftersom hon fyller 8 veckor idag. Nu står stona vid storbalen och mumsar och ganska ser belåtna ut. Själv ska jag sätta mig med tidningen och en skål yoghurt.

Idag ska jag måla och hemmafixa på förmiddagen, sedan iväg till Sollerön och chippa några fölungar.

Det knallar på rätt bra med årets stambokföringar. Igår postade jag några påminnelser igen. Av de 135 stamboksgilla ston som hittills avelsvärderats vid årets sommarpremieringar har 71 ägare betalat stambokföringsavgiften, eller 53%. Av de visade var 108 treårsston, varav 34 fick diplom = 31% diplomfrekvens (litet lägre än de senaste åren). Jag har nummersatt 5177-5247, för de som är helt klara har jag lagt in riksstamboksnummer och avelsvärdeklass i Blå Basen. Stambokföringsbevisen kommer med snigelposten i början av oktober.

Bara en enda sommarpremiering kvar nu, Vreta Linköping den 24 september.

StuteriSolo
2011-09-15 10:53
#2

God förmiddag i landet!

Här regnar det bara litet idag, igår hällde det ner större delen av dagen. Nu står det vatten överallt hemma, tur hästarna går i tre hagar vid sjön, där sluttar det bra så de har möjlighet att välja var de vill gå. Huset är inte så intressant när det regnat mycket, det blir lervälling framför…

Det är litet livligare på stan idag, efter ösregn hela veckan måste väl folk våga sig ut till slut…

SImon kom hem igår, han valde att inte följa till Norge en sväng till. Då får han ta hand om hundarna idag, och pumpa ur brunnen varannan timme… Vattnetn var tjusigt sandfärgat imorse, jag orkar inte stiga upp och gå ut och tömma brunnen varannan timme på natten.

Annars blir det butiken idag, Sara tänkte ta ut Trixi om det inte regnar för mycket i eftermiddag

Upp till toppen
Annons: