Annons:
Etikettuppfödare
Läst 5143 ggr
amandahandersson
5/9/07, 6:54 PM

Stuterier?

Hejsan!
Jag undrar om någon vet om följade stuterier har aktiv uppfödning;
Ripadals
Hult
Roll
Ernst

Många fina hästar där ifrån, skulle vara kul och veta om det finns några "nyingar".
Hults vet jag fick en kull -05, men kom det någon -06?
Mvh /Amandah

Annons:
MagganS-B
5/9/07, 8:10 PM
#1

Stuteri Roll håller nog på i liten skala, dom har ju tagit hem Kajpa, mamma till Kung Dar med ett hingstföl e. Darius Roll (helbror till Kung…). Sen måste ju Bris, Bodilla Roll, Ansi Roll m.fl. finnas kvar…..OCH avkommor!

Jag var ju "med" några år………

amandahandersson
5/9/07, 9:12 PM
#2

Okej, vet du någonting om de andra?? : )

Har Roll någonting till salu möjligtvis?

Och förresten, fick du själv något föl 2006? Stuteri Ess har ju också mycket fina avkommor!

Nitro
5/9/07, 10:49 PM
#3

#2 Fick inte Maggan Dumle Ess förra året? Jättefin häst som jag kikat på mååånga gånger, dock är han en årsmodell för ung för mej :)

[Croneld]
5/10/07, 12:14 AM
#4

#0 Stuteri Hult hittar du på vår länksida.

MagganS-B
5/10/07, 12:17 AM
#5

Visst, Dumle Ess är född -06, men bortbytt mot en liten dam som heter Surprise Dar (Darius Roll- Lucky Ess). Dessutom har jag Lissi Ess också född -06 e. Ernst Rasken u. Leilu.

CarinaA
5/10/07, 1:03 AM
#6

Ripadals stuteri existerar i høgsta grad !! Ægaren Per NIlsson firar 50 år (!!!) næsta år som uppfødare, inte många som kan slå det væl ????Har dock dragit ner starkt på hæstantalet de senaste åren(med ålderns rætt). Har Tomtebos Enoc G på station i år men kommer næsta år att førsøka få en lite mer travmeriterad hingst på station !! Ska visa en 4-årig hingst e Ripadals Jinnic u en halvsyster tiill Rip. Benni på avelsværderingen till sommaren. Finns æven ett 2-års sto e Drømprinsen.

Annons:
juliapettersson
5/10/07, 11:41 AM
#7

#5, Surprise är helsyster till min ögonsten Goffe! Ska hon tävlas eller avlas på? Glad

Stuteri_Skott
5/10/07, 11:45 AM
#8

Jadå Stuteri Ernst betäcker för fullt de har 2st fölsto Regitze och Regazza Ernst. De har varit hos Skotte 492 och betäckt båda de 2 sista åren..

EllaMarine
5/11/07, 10:37 PM
#9

#6 Du vet inte om Ripadals har någon Ripadals-pålle till salu ? :P:)

MagganS-B
5/12/07, 12:17 AM
#10

#5 Först tävling, sen avel! Hade tänkt mig att sälja tävlingsrätten på bägge damerna! Ex.- vis tills dom är 7 år, ganska lagom att ta föl då, sen kan dom komma tillbaka när man tagit några föl……verkar det intressant, eller är jag ute och cyklar?

CarinaA
5/12/07, 9:01 AM
#11

#9 Jo,PM:a mig om du är intresserad!!

juliapettersson
5/15/07, 7:39 PM
#12

#10, det låter väldigt intressant kan jag lova! Snacka om fint stammade ston, lyllos de som får köra dem! Jag kan säga att Golf är den bästa tävlingsindivid jag har stött på under mina år, ska bli riktigt kul att se hur det går för lillasyster!

thilda-
5/16/07, 12:42 AM
#13

Och vi har ju Stuteri Solo som uppföder i liten skala :) älskar deras ponnys :) spec Myria :D

Annons:
cowgril
5/16/07, 1:28 PM
#14

karisma är ett bra stuteri

russingar
7/5/07, 1:40 PM
#15

Vi på Stuteri Hult har dragit ner rejält pga att jag (Madde) är sjukskriven sen en lång tid och inte orkar med som jag vill. Vi har kvar Ruffsi 3103 och Mi 2967 i vår ägo och har dom uppstallade hos Signe Håkansson /Stuteri Dar. Vi hade ingen kull -06. (Vi betäckte 6 men inga blev dräktiga.) Sen har vi kvar två yngra ston. Jag hoppas att jag i framtiden ska orka att fortsätta med russaveln - för det är nåt jag älskar  / Madde Stuteri Hult KB

MagganS-B
8/30/07, 12:54 AM
#16

DUMLE ESS till salu igen kolla på www.ponnytravet.com Signe/Stuteri Dar säljer flera russunghästar!

Linnea
3/20/09, 1:25 PM
#17

jag bor nästan granne med per nilsson/ripadal. visade en av hans 2-årshingstar på utställningen i tomelilla förara året. har själv köpt min hingst av honom.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
3/20/09, 1:27 PM
#18

nu har han köpt allgunnens amiral och har honom hos sig.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: