Annons:
Etikettgeneralmönstring
Läst 6845 ggr
SigneK
2007-08-13 16:26

Elmia

Hur hitter man dit om man tex. kommer till Jönköping station?

Och när börjar generalmönstringen lördag d. 25/8?

Annons:
PernillaJ
2007-08-13 16:55
#1

Om du kollar på Scandic Elmias hemsida (hotellet som ligger på krypavstånd från Elmia och där bl a jag ska bo) finns där vägbeskrivning och karta som visar hur du tar dig till och från Elmia. Där står bl a att det går bussar från Jönköpings centralstation, turtäthet ca var tionde minut (fast det kanske gäller vardagar?) och restid ca 15 minuter.

Har ingen aning om när GM börjar, tyvärr…

Miii4
2007-08-13 16:57
#2

enligt elmias hemsida börjar GM kl 9 och håller på till 17.

PernillaJ
2007-08-15 20:56
#3

Kolla vad jag hittade på ÖstRuss hemsida: förteckning över de anmälda russhingstarna till Generalmönstringen 25/8!

englan
2007-08-16 00:52
#4

Halloj alla russvänner!

 Tyvärr räcker inte våra kunskaper i datavärlden till just nu så vi har inte fått in den fullständiga katalogen med hålltider osv.
Den kommer närsomhelst för nu har vi bett webmaster om hjälp.
Det finns en ELMIA sida på www.ostruss.se
Provar även med att lägga ut en fil med katalogen här.
Sänder även med en karta över området o vägbeskrivning.
Vi börjar kl.09.00 båda dagarna, sluttid är svår att bedöma men mässan stänger 17.00 lörd o 16.00 sönd.
 
Generalmönstringen o russutställningen hålls på 600fältet.
Det är ca 55 hingstar anmälda till gm o ett 40 tal till utställningen, middagsplatserna verkar vara fullbelagda o en uppvisning o historik från den i år 40åriga Anderssonska russaveln på Millomgården startar lördagens program efter lunchuppehållet.
Det blir även fartfylld uppvisning på showarenan med körning med maratonvagn/sulky, ridning, ev.hoppning, dressyrtandemritt (ryttare med förlöpare), o tornerryttare som skall använda både lans o svärd.
Ge gärna Ingrid Hagelberg en eloge till allt ideellt slit hon gjort med katalog mm.
Hoppas vi ses på ELMIA!
Annette Ericson
P.S: Tyvärr gick det inte att bifoga katalogen här men kartan! För de som inte vill vänta in katalogen på vår hemsida maila gärna så sänder jag över den annette@savrarpstuteri.com D.S

Upp till toppen
Annons: