Annons:
Etiketthingstlinjer
Läst 2709 ggr
Placy
2008-01-10 15:39

Mandat G??

lite nyfiken på hingsten Mandat G..

Någon som kan berätta lite om han och gärna sätta in bilder på honom, avkommor, föräldrar osv??

Finns det skäckanlag, eller andra "roliga" färger i honom??

Finns det kanske någon statistik på färgerna och travrekord osv. på fölen??

Tacksam för alla svar jag kan få?? Minsta info är bra info.

Annons:
Tittut
2008-01-10 17:04
#1

Om jag inte missminner mig har Mandat lämnat en svartskäckig dotter. Tror det är en helsyster till den godkände Maxe. Inte så konstigt då Hans mormor var Dorina 1870 som lämnade skäckar.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ThereseE
2008-01-10 17:21
#2

Om jag inte kommer ihåg fel så var Snål av Algunnens 470 efter Mandat G. Godkänd med rek. 1.56. En kolsvart hingst med otrolig utstrålning!

englan
2008-01-10 21:39
#3

Visst var Madat G far till  Snål av Allgunnen, o visst har han lämnat skäckar!
Mandat levde flera år på Allgunnens ponnystuteri/Christer Johansson o där bör du kunna få en hel del information om vad han gjorde o lämnade för avkommor osv.
Hans far Intrig kan du läsa om på www.savrarpstuteri.com
mvh Annette

Ssannna
2008-01-10 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag är väl bekant med en son till Mandat, nämligen valacken Flipper, u. Hessy 2459 ue. Barocko 296. Flipper kom till Ridklubben Udden som ridskolehäst. Väldigt charmig och söt, och väldigt busig. Han blev ridskolans avkastarkung, och hittade alltid på nåt kul när han ansåg att lektionerna blev tråkiga.

Detta gjorde att han fick flytta efter ett par år. Han såldes till en familj några mil söder om Kalmar. Det livet passar honom mycket bättre. Han är en väldigt fin att rida, och går också bra framför vagn. Han ansers sig vara hingst och boss, och ingen får komma nära hans fru Tösen Viking.

I somras red jag honom i tandemprogrammet som vi visade upp på Elmia, och där gick han hur fint som helst, utan att hitta på nåt. Som sagt, en väldigt go och personlig ponny, som ibland blir lite för smart ;)

entill
2008-01-10 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är Flipper, en son till Mandat G. Flipper är hästen med ryttare.

Har varit ridskolehäst, men är nu familjeponny. Inte helt lätt att rida och köra. Trevlig men lite speciell.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Ssannna
2008-01-10 23:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Elmia. Flipper står närmast kameran. Bilden är tagen av Entill.

Annons:
Placy
2008-01-12 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tackar så jätte mycket för infon.. Hade en dotter till Mandat som var ungefär som Flipper förklarades av inlägg #4.. väldigt personlig, men go.. Det är avatarn och Bilden som jag skickade med.

Placy heter hon. (ursäkta kvaliten. fotat från foto.)

entill
2008-01-13 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer en till dotter till Mandat G. Det är Honey, som är helsyster med Flipper. Hon bor utanför Eskilstuna, och går i ridverksamhet. Verkar väldigt trevlig.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Upp till toppen
Annons: